6 دی 1400
شماره خبر: 261118

مهارت آموزی بیش از ۲۱هزار نفر البرزی در ۹ ماهه اول سالجاری

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



بهزاد غفاری از توانمندسازی بیش از ۲۱هزار نفر البرزی از طریق فراگیری آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای در استان البرز در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد
بهزاد غفاری مدیرکل از ارائه ۲۱هزار و ۱۸۱ نفر دوره معادل ۴میلیون و ۲۱هزار و ۶۲۲ نفر ساعت آموزشهای مهارتی در استان البرز در ۹ماهه نخست سالجاری خبر داد. غفاری با اعلام این خبر افزود: ۱۰هزار و ۹۶۲ نفر دوره معادل ۱میلیون و ۴۴۹هزار و ۲۶۲ نفر ساعت در بخش دولتی و ۱۰هزار و ۲۱۹نفر دوره معادل ۲میلیون و ۵۷۲ هزار و ۳۶۰نفر ساعت در بخش آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، آموزش های مهارتی به مهارت جویان ارائه شده است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز اظهارداشت: آموزشهای فنی و حرفه ای در بخش های مختلفی از جمله پادگان، زندان، حاشیه نشینی شهرها، محیط کار واقعی، ثابت شهری، روستایی، عشایری، دانشگاه، اصناف، مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی، جوار کارگاهی و... در ۴ حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر صورت می گیرد. غفاری با اعلام این نکته که؛ از سیاستهای اصلی و مهم سرمایه گذاری آموزشی، توسعه و گسترش آموزشهای مهارت محور بوده، خاطرنشان کرد: آموزشهای فنی و حرفه ای تلفیقی از علم، فن و هنر بوده و نقش مهمی در تأمین نیروی انسانی کارآمد ایفا می کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را ارائه آموزشهای مهارتی بر اساس نیاز بازار کار عنوان و تصریح کرد: هدف از این آموزشها، افزایش توانایی های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوبتر کار در حوزه وظایف شغلی است و این سازمان نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا می نماید. در حال حاضر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با ۸مرکز آموزش دولتی و ۳۸۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت می نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود