20 بهمن 1400
شماره خبر: 263451

افزایش شدید مراجعه به مراکز درمانی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد از مبتلایان به سویه جدید کودکان هستند برنامه ریزی لازم برای واکسینه شدن آنها صورت گرفته است.
مهرداد بابایی با اشاره به آخرین رنگ بندی البرز اظهار کرد: در حال حاضر به جز کرج که در وضعیت قرمز قرار دارد، سایر شهرستان‌های البرز همچنان در وضعیت نارنجی هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۲۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر بر اثر ابتلا قطعی به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
وی با اشاره به افزایش آمار مراجعان سرپایی هم توضیح داد: طی چند روز گذشته تعداد مراجعین حضوری به مراکز درمانی و بهداشتی افزایش معناداری داشته به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند.این مسئول ابراز کرد: تجربه نشان داده با افزایش تعداد مراجعین سرپایی شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری خواهیم بود.بابایی در ادامه به ایجاد امکان تزریق واکسن به کودکان ۵ تا ۹ سال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد از مبتلایان به سویه جدید کودکان هستند برنامه ریزی لازم برای واکسینه شدن آنها صورت گرفته است.سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: واکسن تزریقی به این گروه سنی سینوفارم و پاستوکووک است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای افزایش ایمنی در مقابل این ویروس مردم باید نسبت به تزریق دز سوم به عنوان دز یادآور اقدام کنند، گفت: تا کنون حدود ۳۰ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود