22 اسفند 1400
شماره خبر: 265012

مراسم بزرگداشت حکیم نظامی برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مراسم بزرگداشت حکیم نظامی شاعر پارسی گوی سده ششم ایران شنبه 21 اسفند 1400 با حضور مسئولین و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن استاد سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد.
در این مراسم ابتدا باقر قربانی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن خیر مقدم به حضار و بیان اهمیت پاسداشت زبان و ادب پارسی و مفاخر ملی این عرصه همچون حکیم نظامی پیام سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت این روز را قرائت کرد.
در ادامه این مراسم سه استاد نظامی شناس استان، استاد ذکریا مهرور، دکتر فریدون کوره ای و دکتر غلامحسین خدایار پیرامون نظامی و آثار ایشان سخنرانی کردند و شاعرانی منتخب به خوانش اشعار خود پرداختند که مورد توجه حضار قرار گرفت.
رونمایی از کتاب و آلبوم موسیقی
رونمایی از کتاب "سیمای زنان از منظر نظامی گنجه ای" تالیف دکتر فریدون کوره ایی و آلبوم موسیقی "کوچه دلگیر تو شد" با صدای علی مومنیان و آهنگسازی مهدی حاجی قاسمی از برنامه های ویژه مراسم بزرگداشت حکیم نظامی در استان البرز بود.
برگزاری برنامه های جنبی ویژه
چهره نگاری حکیم نظامی توسط هنرمند نقاش چیره دست خانم فریده فهیمی فرد که در پایان مراسم رونمایی شد همچنین خوشنویسی اشعار حکیم نظامی توسط آقای محمدحسین شاهوردی و خانم ام البنین فکری فرد در حاشیه مراسم و اهدای آنها به حضار در پایان مراسم از برنامه های جنبی ویژه مراسم بزرگداشت حکیم نظامی در استان البرز بود. در پایان مراسم هم ضمن رونمایی از چهره نگاری حکیم نظامی، کتاب "سیمای زنان از منظر نظامی گنجه ای" و آلبوم موسیقی "کوچه دلگیر تو شد" از خانواده دکتر بهروز ثروتیان نویسنده و پژوهشگر عرصه حکیم نظامی نویسندگان، شاعران، انجمن های ادبی، تولیدکنندگان آثار هنری با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد.گفتنی است 21 اسفند در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت حکیم نظامی تعیین شده است و ستاد بزرگداشت حکیم نظامی به صورت ملی به ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل گردیده و به همین مناسبت در تمامی استانها در اسفند ماه برنامه های متعدد فرهنگی هنری برگزار می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود