1 اردیبهشت 1401
شماره خبر: 266465

کاهش کیفیت هوا، وزش باد و رگبار باران در راه البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مدیر کل هواشناسی البرز با هشدار نسبت به ورود یک سامانه بارشی و تغییر وضعیت جوی اعلام کرد: وزش باد شدید ، گرد و خاک ، کاهش کیفیت هوا ، رگبار و رعد و برق و تگرگ طی امروز و فردا جمعه برای این استان پیش بینی می شود.
«آرش بهاروند احمدی» گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی ازگذر توده گرد وغبار با منشا عراق و عربستان و فعالیت موج ناپایدار از امروز پنجشنبه تا جمعه صبح در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید و لحظه ای، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا در سطح ناسالم برای تمام گروه ها، رگبار پراکنده و رعد و برق، تگرگ به شرح زیر مورد انتظار خواهد بود.
وی ادامه داد: این وضعیت اواخر امروز پنجشنبه و تا صبح روز جمعه ادامه خواهد داشت. بهاروند احمدی خاطر نشان کرد: کاهش کیفیت هوادر سطح ناسالم برای تمام گروه ها، برخورد صاعقه، شکستگی درختان،آسیب به سازه های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، کاهش موقت دید افقی،اختلال تردد در معابر عمومی پیش بینی می شود.براین اساس محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره،تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید در دستور کار قرار گیرد.
همچنین برای همه افراد به ویژه افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسیاستفاده از ماسک الزامی بوده ضمن آنکه از حضور در فضای باز و سطح شهر نیز خودداری نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود