10 اردیبهشت 1401
شماره خبر: 266807

کوهپایه های البرز با لاله های رنگین چهره ای زیبا به خود گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



کوهپایه های البرز در بخش آسارای شهرستان کرج با همت طبیعت دوستان با لاله های رنگارنگ در این روزها چهره ای زیبا به خود گرفته و میزبان مردم دوستدار طبیعت در جشنواره لاله ها شده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی «الف» و سرمایه گذار باغ لاله های آسارا روز شنبه همزمان با افتتاح جشنواره لاله ها در بخش آسارا کرج به خبرنگار ایرنا گفت: باغ لاله ها در وسعت ۴.۵ هکتار ایجاد شده که ۲ هکتار آن در دامنه کوه ها و در عرصه های منابع طبیعی بوده و ۲.۵ هکتار دیگر نیز در یک باغ ایجاد شده است.علی اکبر پهلوانی افزود: در این باغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار پیاز لاله در ۴۳ نوع واریته کشت شده و حدود یک ماه پذیرای علاقه مندان به لاله است. برای راه اندازی این باغ حدود ۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که بخشی از آن از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.
وی با بیان اینکه در استان البرز تاکید زیادی بر برگزاری این جشنواره لاله ها است ، گفت: بیشتر دستگاه های اجرایی استان همچون استانداری، فرمانداری کرج، بخشداری آسارا، شورای شهر آسارا، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، صنعت و معدن و راه و شهرسازی حمایت های زیادی از ما برای راه اندازی جشنواره و باغ لاله ها داشته اند.
مسوول برگزاری باغ لاله های آسارا گفت: یکی از برنامه های جنبی این جشنواره راه اندازی غرفه های صنایع دستی، غذاهای محلی، سوغات، موسیقی اقوام و نقاشی کودکان در ۳۰ غرفه می باشد.
پهلوانی ضمن اینکه یکی از حامیان برگزاری جشنواره گل ها در پارک چمران کرج نیز هست ، سال گذشته ز اقدام به برگزاری جشنواره گل ها در وسعت ۳۰ هکتار در پیست بین المللی اسکی دیزین کرد که این جشنواره حدود ۶ ماه به طول انجامید.باغ لاله های آسارا که پس از سد کرج و یک کیلومتر پس از منطقه ری زمین واقع شده و عصر امروز شنبه دهم اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز می کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود