2 اسفند 1401
شماره خبر: 280783

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با ایجاد آرامستان در فردیس موافقت کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



امام جمعه فردیس با بیان اینکه آرامستان یکی از مهمترین مطالبات مردم فردیس بوده که از سال ۹۲، مورد توجه قرار داشت، گفت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته این امر به نتیجه رسید.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس اظهار کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته و‌ حمایت نهادهای مختلف از جمله شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سرانجام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با احداث آرامستان در فردیس موافقت کرد.‌وی ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز برای رفع موانع آرامستان فردیس، گفت: قبلا قرار بود برای بخشی از زمین مورد نظر که خارج از حریم قرار می‌گیرد حدود ۲ هکتار را مجوز بدهند که با پیگیری مدیر کل محیط زیست البرز و تغییر حریم شهر، مجوز برای مجموع ۲۲ هکتار زمین صادر می‌شود. امام جمعه فردیس یادآور شد: با توجه به اینکه زمینی که برای آرامستان فردیس در نظر گرفته شده در شرق شهرستان و در حریم برق فشار قوی است و جز برای آرامستان کارایی دیگری ندارد، بنابراین استفاده از این زمین برای آرامستان صرفه‌جویی به نفع مردم فردیس است. وی در پاسخ به این سوال که آیا وجود آرامستان موجب مشکلات زیست محیطی و آلودگی خاک، آب و غیره نمی‌شود، گفت: برای ایجاد آرامستان همه موضوعات بررسی و دیده شده، نامه‌های رسمی آن هم موجود است و مشکلی برای خاک و آب و غیره ندارد. قصد و نیت ما کاری به نفع مردم بوده، نه به ضررشان، بنابراین همه ابعاد موضوع، دیده شده است. امام جمعه فردیس تصریح کرد: پس از اعلام موافقت رئیس سازمان محیط زیست کشور، امروز عصر کارگروه زیربنایی استان با حضور استاندار و دستگاه‌های مرتبط از جمله راه‌ و شهرسازی آب و فاضلاب و غیره تشکیل شد و همه دستگاه‌ها با شرایطی که محیط زیست برای آرامستان فردیس تعیین کرده، موافقت کردند. ایجاد آرامستان هم از وظایف شهرداری است و پیگیری می‌کنیم تا در اسرع وقت به اجرا برسد. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برای ضرورت ایجاد آرامستان در فردیس، فقط بحث هزینه مطرح نیست، بیان کرد: اگرچه مردم فردیس برای دفن اموات در آرامستان‌های دیگر از جمله ملارد باید ۲۰- ۳۰ میلیون تومان یا بیشتر هزینه کنند، اما هدف اصلی از ایجاد آرامستان ایجاد هویت جمعی است؛ چرا که از منظر جامعه شناسی مردم در کنار امواتشان احساس هویت و مالکیت سرزمینی دارند و نسبت به سکونتگاهشان احساس غریبی نمی‌کنند.این مقام مسؤول ادامه داد: ضمن اینکه وجود آرامستان و دفن اموات در مردم موجب احساس علقه می‌شود. همچنین همشهریان همدیگر را می بینند و صله رحم هم انجام می شود. آرامستان از جمله مکان‌هایی است که مردم را در کنار هم قرار می‌دهد و همبستگی ایجاد می‌کند.
حسینی به بار معنوی حضور در کنار قبر والدین نیز اشاره کرد و افزود: طبق روایات، کنار آرامگاه پدر و مادر، از جمله مکان‌هایی است که دعا مستجاب می‌شود در حالیکه مردم فردیس از این نعمت محروم بودند و فاصله زمانی و هزینه‌های رفتن تا قبور امواتشان اجازه حضور همیشگی را نمی داد، اما با وجود آرامستان در فردیس همه این مشکلات مرتفع می‌شود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود