20 آذر 1390
شماره خبر: 2827

فرهنگ‌ سازی‌های اساسی درباره اصلاح الگوی مصرف انجام شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فرهنگ‌ سازی‌های اساسی درباره اصلاح الگوی مصرف انجام شود

فرماندار ساوجبلاغ گفت: فرهنگ سازی‌های اساسی درباره اصلاح الگوی مصرف انجام شود.
علی حدادی در نشستی با مسئولان شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: تعاملات سازنده‌ای را باید در مسیر اصلاح الگوی مصرف در کشور انجام داد. وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ارگان‌هایی که می‌تواند اصلاح الگوی مصرف را در جامعه نهادینه کند، آموزش و پرروش است. این مسئول گفت: مسئولان در آموزش و پرورش با ارائه راهکارها و همچنین فرهنگ سازی‌های مختلف در این باره می‌توانند دانش‌آموزان را با فرهنگ صحیح درست مصرف آشنا کنند. حدادی افزود: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح اصلاح الگوی مصرف در مدارس این شهرستان از امروز آغاز شده که گامی اساسی در جهت ترویج این فرهنگ است، البته اجرای موفق این طرح نیازمند همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است. فرماندار ساوجبلاغ گفت: ادارات برق، گاز و آب اثربخشی بسیار زیادی را در اجرای موفق این طرح دارند و می‌توانند با تعاملات بیشتر، اصلاح الگوی مصرف را بیش از گذشته در بین خانواده‌ها ترویج دهند. حدادی در ادامه سخنان خود به هفته پژوهش اشاره کرد و افزود: اهمیت تحقیق و پژوهش در بین دانش‌آموزان باید نهادینه شود و آنان بیشتر به صورت عملی مطالب درسی را فراگیرند. وی تأکید کرد: دبیران و معلمان در مدارس باید روش تحقیق و پژوهش را به دانش‌آموزان آموزش دهند و این مهم را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در سر کلاس‌های درس کنند.
حدادی افزود: دانش‌آموزان آینده سازان این کشور هستند لذا باید آنان را به گونه‌ای تربیت کرد که در مسیر رشد و آبادانی کشور قدم بردارند و تحقیق و پژوهش را مهمترین عامل در توسعه کشور بدانند.
وی گفت: اگر امروز دانشمندان ایرانی موفق شدند که به یافته‌های جدید علمی دست پیدا کنند به این دلیل است که تحقیق و پژوهش را رها نکرده و با استفاده از این روش امروز کشور به مرحله‌ای رسیده است که می‌توانیم با بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته رقابت کنیم. این مسئول از والدین نیز خواست تا فرزندان خود را در مسیر تحقیق و پژوهش یاری دهند و امکانات لازم را برای این منظور در اختیار آنان قرار دهند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود