25 اردیبهشت 1402
شماره خبر: 284829

خانه محیط زیست صالحیه میزبان دبیران کرجی در روز پرندگان مهاجر

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



محمد محمودی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد گفت: بیست و سوم اردیبهشت روز جهانی پرندگان مهاجر در اکثر کشورهای جهان مورد توجه دوستداران علاقمندان طبیعت می باشد و به همین مناسبت مراسمی با دعوت از قشر فرهنگی در خانه محیط زیست روستای صالحیه و منطقه شکار ممنوع تالاب صالحیه برگزار شد
محمودی افزود : تالاب صالحیه به عنوان تنها تالاب استان همیشه در کانون توجه مردم استان و دوستداران طبیعت بوده است و مورد بازدید قرار میگیرد. محمودی بیان داشت : این مراسم که با حضور دبیران گروه زیست شناسی آموزش و پرورش ناحیه3کرج برگزار شد و تعدادی از خبرنگاران و جوامع محلی نیز حضور داشتند. محمودی در ادامه گفت: پرندگان به عنوان نماد ارتباط اكولوژیك زیستگاه‌ها، به ما این دیدگاه را گوشزد می‌كنند كه اكوسیستم جهان یك ساختار در هم تنیده و مرتبط است و نمی‌توان این پیوستگی را نادیده گرفت. وی همچنین خاطرنشان شد در سال جاری نیز روز جهانی پرندگان مهاجر با شعار( آب حفظ حیات برای پرندگان) تعیین گردید و هدف از این نامگذاری و برنامه‌هایی که به این مناسبت تدارک دیده می‌شود تأکید بر این است که آب از مهمترین عنصر حیاتی زیستگاه پرندگان می باشد. برگزاری روز جهانی پرندگان مهاجر به منظورترغیب جوامع محلی به مشارکت فعال در شناخت و حفاظت از پرندگان مهاجر می‌باشد و بسیار مهم و حائز اهمیت است.
لازم به ذکر است تالاب فصلی صالحیه تنها تالاب استان البرز می باشد که بیش از 200 نوع پرنده دراین تالاب شناسایی و ثبت شده است. پرندگان مهم این تالاب فلامینگو، غاز خاکستری ،خوتکا ،تنجه،اردک سرسبز، باکلان،لک لک سفید ،حواصیل ،درنا،... می باشدو پرنده چوب پا نماد تالاب صالحیه می باشد و در تالاب هر ساله جوجه آوری می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود