11 اردیبهشت 1403
شماره خبر: 304035

بهره مندی روزانه 50 هزار نفر از خدمات درمانی مراکز ملکی و طرف قرارداد تامین اجتماعی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز در نشست شورای راهبردی تامین اجتماعی استان البرز که همزمان با گرامیداشت هفته کارگر در محل اداره کل تامین اجتماعی استان البرز برگزار شد از ارائه خدمات درمانی روزانه به بیش از 50هزار نفر بیمه شدگان و مستمری بگیران در بخش های درمان مستقیم و غیر مستقیم استان البرز اشاره کرد .
نشست شورای راهبردی تامین اجتماعی استان البرز همزمان با گرامیداشت هفته کارگر و با حضور مدیران کل بیمه و درمان تامین اجتماعی استان ، معاونین ، تعدادی از روسای مراکز درمانی و شعب ، روسا و نمایندگان کانون های بازنشستگی ، کارگری . کارفرمایی استان ظهر امروز یازدهم اردیبهشت ماه در محل اداره کل تامین اجتماعی استان البرز برگزار شد . در این نشست دکتر داریوش طاهرخانی ضمن تبریک هفته کارگر و قدردانی از زحمات و خدمات این گرادانندگان چرخ تولید کشور با اشاره به خدمات بخش درمان تامین اجتماعی استان البرز اظهار داشت : در سال 1402 در بخش درمان مستقیم 2 میلیون 595 هزار نفر از خدمات بخش سرپایی و 45 هزار و 785 نفر در بخش بستری از خدمات درمانی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان البرز بهرمند بوده اند و در بخش درمان غیر مستقیم با یک هزار و 749 مرکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد هستیم، که در این حوزه 15 میلیون و 32 هزار و 751 نسخه دارویی در بخش سرپایی و 170 هزار و 721 نسخه داروئی در بخش بستری برای بیمه شدگان این سازمان صادر شده است . دکتر طاهرخانی افزود : مسائل و مشکلات حوزه درمان بسیار حایز اهمیت بوده و خوشبختانه با حمایت مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی و سایر مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی، و مساعدت و پیگیری استاندار محترم البرز و همراهی مسئولین استانی اقدمات بسیار مهمی در جهت توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان البرز صورت پذیرفته است. علاوه بر کلنگ زنی بیمارستان 197 تختخوابی هشتگرد در سال گذشته ، در راستای توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان و ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیمه شدگان و مستمری بگیران ، احداث پلی کلینیک تخصصی شهید بهشتی ، پلی کلینیک تخصصی نظرآباد و پلی کلینیک تخصصی حصارک در سالجاری در دست طراحی می باشد که بزودی شاهد کلنگ زنی و احداث این مراکز درمانی خواهیم بود . مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به چالش های حوزه درمان گفت : چالش هایی در حوزه درمان وجود دارد که باید همه با هم و با استفاده حداکثری از ظرفیت ها در مسیر رفع آنها حرکت کنیم. لذا تقاضا دارم نمایندگان محترم کانون های کارگری و بازنشستگی استان علاوه بر بیان مسائل و مشکلات در ارائه راه حل های مناسب برای رفع آنها نیز ما را همراهی نمایند. مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز گفت : بیمه شدگان تامین اجتماعی باید دغدغه ای برای درمان نداشته باشند. مراکز تامین اجتماعی ملزم به ارائه خدمات رایگان به بیمه شدگان می باشند و هدایت بیماران از مراکز تامین اجتماعی به سایر بخش ها، مغایر ضوابط می باشد. اگر مراکز امکانات ارائه خدمت مورد نیاز یک بیمار را نداشته باشند، براساس ضوابط ارجاع و یا اعزام بیمار به سایر حوزه ها منحصرا باید از طریق نظام اداری مراکز انجام شود، هر چند هر شهروند می تواند موضوعات را بی واسطه به اینجانب منعکس نماید، اما از شما نمایندگان محترم کارگران و بازنشستگان استان انتظار دارم، بعنوان حلقه میانی مشکلات احتمالی موجود را منعکس نمایید تا به کمک هم با رفع آنها، سطح خدمات درمانی به بیمه شدگان را ارتقا دهیم.
همچنین در این جلسه روسا و نمایندگان کانون های کارگری ، بازنشستگی استان و سایر شرکای اجتماعی به بیان مسائل و مشکلات حوزه های بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی استان البرز پرداختند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود