24 تیر 1392
شماره خبر: 30629

استان البرز میزبان عشایر استان قم و سمنان

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استان البرز میزبان عشایر استان قم و سمنان


مدیر امور عشایر جهاد کشاورزی استان البرز گفت: امسال مراتع استان علاوه بر عشایر بومی، میزبان عشایر استان‌های قم و سمنان هم هستند.
علی نقدی با بیان این مطلب افزود: کوچ عشایر استان البرز از اول تیرماه به مناطق ییلاقی انجام شده است. وی ادامه داد: این عشایر دام‌های خود را 15 روز پیش از کوچ به مناطق ییلاقی انتقال داده بودند.
مدیر امور عشایر جهاد کشاورزی استان البرز خاطر نشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر عشایر کوچ خود را با وسیله‌ی نقلیه انجام می‌دهند و دیگر با پای پیاده به ییلاق و قشلاق نمی‌روند. وی با بیان این‌که امسال در مجموع 680 خانوار به مناطق ییلاقی کوچ کردند که شماری از آنها از عشایر استان قم و سمنان هستند، تصریح کرد: عشایر استان و عشایر مهمان با کوچ از مناطق قشلاقی استان در اشتهارد ساکن می‌شوند و در مناطق ییلاقی طالقان، شمال شهرستان کرج(آزادبر) و ساوجبلاغ مستقر می‌شوند. نقدی گفت: این عشایر در مجموع 321 هزار راس دام سبک گوسفند و بز نگهداری می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت این دام‌ها محصولات تولیدی آنها به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد. این مسئول ادامه داد: عشایر بخشی از فرهنگ و پیشینه‌ی تاریخی استان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود