29 خرداد 1403
شماره خبر: 306481

برپایی ایستگاه گشت کوهستانی در منطقه سوتک

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



رئیس منطقه حفاظت شده البرز جنوبی از برپایی ایستگاه گشت در منطقه سوتک خبر داد و افزود: هر ساله در این فصل یک تیم از محیط‌بانان به صورت شبانه‌روزی به منظور گشت و کنترل در منطقه حضور می‌یابند .
جواد بها گفت: در فصل زمستان و به دلیل بارش برف‌های سنگین، امکان دسترسی به منطقه حتی برای افراد بومی نیز وجود ندارد، اما در فصل تابستان و همراه با ذوب شدن یخ‌ها، باید حفاظت‌های بیشتری داشته باشیم .رئیس منطقه حفاظت شده البرز جنوبی اظهار داشت: برای رسیدن به این ایستگاه حداقل باید چندین ساعت پیاده‌روی کرد و به دلیل سختی دسترسی، محیط‌بانان فوق به طور دائم در محل حضور دارند و در فواصل زمانی مشخص نفرات جایگزین به محل اعزام می‌شوند.وی تصریح کرد: این ایستگاه تا فرارسیدن فصل سرما و بارش برف دایر خواهد بود.
منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به مساحت 64 هزار و 149 هكتار در محدوده استان البرز و در قسمت راست محور كرج چالوس از بیلقان تا تونل كندوان واقع شده است. در قسمت های شمالی این منطقه كه جزء یك پنجم محدوده 'امن' منطقه محسوب می شود منطقه ای وجود دارد بنام منطقه 'سوتك'. قله ی سوتک بزرگ در به ارتفاع 3980 متر یکی از قلل مرتفع منطقه حفاظت شده ی البرز مرکزی می باشد که در جنوب غربی قله آزادکوه و غرب قله کمانکوه ودر شرق روستای وارنگه رود واقع شده است.این منطقه بواسطه برخورداری از تنوع ارزشمند بوم شناختی و گونه های غنی گیاهی و جانوری در نوع خود كم نظیر است. تاكنون بیش از 182 گونه گیاهی و 25 گونه پستاندار در آن شناسایی گردیده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود