14 تیر 1403
شماره خبر: 307228

تشدید پایش زیست محیطی صنایع نظرآباد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



رضا فیروزی رئیس اداره محیط زیست نظرآباد گفت :پایش زیست محیطی صنایع تولیدی و خدماتی نظرآباد با برنامه مدون در حال انجام است.
فیروزی در حاشیه بازدید سرزده لشگری معاون انسانی و محمودی رئیس بازرسی اداره کل از شهرک صنعتی سپهر و نظرآباد بیان داشت: عمده ترین مشکلات صنایع نظرآباد مدیریت ناصحیح پسماند و فاضلاب میباشد. در 3ماه اول سال جاری پایش و نظارت ها با شدت بیشتری انجام شده و تا بهبود وضعیت موجود نظارت ها ادامه دارد.در ادامه این بازدید نیز لشگری معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست البرز گفت : این شهرستان قطب کشاورزی و دامپروری استان است به علاوه حدود 400واحد صنعتی و خدماتی دارد لذا پایش و نظارت محیط زیست آن اهمیت بسزایی دارد. نتایج بررسی و نظارت کارشناسان در پایش های دوره ای موجب معرفی واحدهای الاینده به مراجع قضایی و از سویی احصا فهرست واحدهای آلاینده مشمول ماده 37 قانون مالیات بر ارزش افزوده می شود.
طبق قانون واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط‌زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست ‌محیطی را رعایت نکرده، در مهلت زمانی که توسط سازمان برای آن‌ها تعیین شده است نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نکرده‌اند و توسط سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده تشخیص داده شده ‌اند، در اجرای تبصره (۴) ماده (۲۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمول عوارض سبز هستند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود