24 تیر 1392
شماره خبر: 30829

زمینه ماندگاری روستاییان فراهم شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

زمینه ماندگاری روستاییان فراهم شود


نماینده مردم شهرستانهای طالقان­، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید زمینه ماندگاری روستاییان فراهم شود و نباید در مسیر توسعه شهرها با بی توجهی به روستاها از آنها غافل شد.
حجت الاسلام مفید کیایی نژاد با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین نیاز کنونی جوانان طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد است، افزود: انتظارمی­ رود در دولت آینده مساله اشتغال جوانان در صدر اولویت­ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: این روزها بیشترین آمار مراجعه کنندگان به دفترم بیکاران و دانش آموختگان هستند. با ایجاد اشتغال و سامان دادن به زندگی جوانان بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی کاهش می­ یابد.
نماینده مردم شهرستانهای طالقان­، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار توجه دولت به موضوع اشتغال باید خدمت رسانی هر چه بهتر به روستاییان و شهرستان ها نیز مورد توجه دولت باشد تا شاهد مهاجرت روستاییان و شهرستانی ها به سمت کلانشهرها نباشیم، متاسفانه خدمات رسانی به روستاها مورد فراموشي قرار گرفته است بنابراين از مسئولان استاني و كشوري خواستار توجه بیشتر به مناطق روستايي هستم كه معمولاً نيز از امكانات و رفاهيات زندگي محروم هستند. وی گفت: با توجه به انتخابات شورای شهر و روستا انتظار می رود توجه به این موضوع بیشتر شود و خدمت رسانی به مردم و توسعه خدمات در شهرها و روستاها یکی از مهم‌ترین وظایف شوراها محسوب می‌شود. حجت الاسلام کیایی نژاد تصریح کرد: شورا با تعامل بیشتر با شهرداری و اجرای برنامه‌های تدوین شده باید در مسیر توسعه و آبادنی شهر گام بردارد و وظایف خود را با ارائه خدمات به موقع، ‌به درستی اجرایی کند.
اعضای شوراها باید به دور از هر گونه نگاه شخصی خدمت کنند
وی افزود: اعضای شوراها باید به دور از هر گونه نگاه شخصی و مادی و تنها در مسیر خدمت رسانی به مردم تلاش کنند، اعضای شورای شهر باید خود را به عنوان خدمتگذار مردم تلقی کنند. نماینده مردم شهرستانهای طالقان­، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شورا و شهرداری یکی از مهم‌ترین نهادهایی هستند که می‌توانند در مسیر توسعه خدمات‌رسانی به مردم گام بردارند و از مشارکت‌های مردمی نیز استفاده کنند. البته برای پیشرفت در هر کاری استفاده از پتانسیل‌ها و مشارکت‌های مردمی بسیار ضروری است. وی ادامه داد: شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان دارای استعدادهای فروانی در زمینه‌های مختلف هستند که می‌توان با شکوفا کردن این استعدادها زمینه‌های پیشرفت و توسعه این سه شهرستان را بیش را پیش فراهم کنیم، اعضای شوراهای اسلامی باید تمام توان خود را به کار گیرند و با استفاده از توانایی‌های موجود در شهرستان گامی اساسی را در جهت پیشرفت آن بردارند.
روستاها نباید در سایه شهرها فراموش شوند
حجت الاسلام کیایی نژاد گفت: خدمات رسانی در شهرها به گونه‌ای نباشد که روستاها فراموش شود، خدمات در روستاها باید یکسان باشد و مردم در روستاها نیز از

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود