11 شهریور 1403
شماره خبر: 309814

ثبت‌نام و انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری‌بگیران تامین اجتماعی غیرحضوری شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز از غیرحضوری شدن ثبت‌نام و انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری‌بگیران تامین اجتماعی غیرحضوری در استان خبر داد.
داود سعدزاده مدیرل تامین اجتماعی استان با اعلام این خبر افزود: این کار در راستای رفاه حال ذی‌نفعان، توسعه خدمات غیرحضوری، شفاف‌سازی امور اجرایی، یکسان‌سازی رویه‌ها و بهینه‌سازی فرایندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایت‌مندی مردم و به جهت بهره‌مندی از سرویس ارائه درخواست غیرحضوری راه اندازی شده است.وی در تشریح فرایند ثبت درخواست مستمری‌بگیر در سامانه خدمات غیرحضوری اظهار کرد: مستمری‌بگیران ذی‌نفع می‌توانند جهت ثبت‌نام‏ و یا انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر خود و سایر افراد تبعی مشمول، به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی «es.tamin.ir» با دسترسی مربوطه وارد شوند.وی ادامه داد: مستمری‌بگیران سپس از مسیر «مستمری‌بگیران‏- بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری‌بگیران و افراد تبعی» جهت ثبت‌نام و یا انصراف اقدام نمایند.مدیرکل تامین اجتماعی البرز تصریح کرد: مستمری‌بگیر ذی‌نفع پس از ورود به منوی بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری‌بگیران و افراد تبعی، در گام نخست می‌بایست نکات ضروری و قابل توجه در خصوص نحوه انعقاد قرارداد و سایر شرایط مربوطه (وفق مفاد قرارداد یک‌ساله مرتبط به هر دوره) را مطالعه و در صورت پذیرش موارد مذکور، با فشردن کلید «تایید و ادامه» به گام دوم منتقل شود.وی خاطرنشان کرد: در گام دوم، اطلاعات مستمری‌بگیر اصلی نمایش داده خواهد شد که در صورت عدم وجود مغایرت، با انتخاب گزینه «تایید و ادامه» به گام بعد منتقل می‌شود. بدیهی است در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، می‌بایست مستمری‌بگیر جهت تکمیل یا اصلاح اطلاعات، به آخرین شعبه که وضعیت پرونده وی فعال است، مراجعه نماید.سعدزاده درباره گام سوم فرایند غیرحضوری شدن ثبت‌نام و انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گفت: در گام سوم، مشخصات مستمری‌بگیر اصلی و افراد تبعی ایشان، تاریخ خاتمه کفالت افراد تبعی و وضعیت فعلی بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر هر نفر نمایش داده خواهد شد. در صورتی که وضعیت بیمه تکمیلی "دارد" باشد شخص می‌تواند با رعایت نکات مندرج در گام اول ارائه درخواست، از طریق کلید عملیات، گزینه «انصراف» را انتخاب نماید و در صورتی که وضعیت بیمه تکمیلی "ندارد" باشد، گزینه «ثبت‌نام» را انتخاب کند. با انجام عملیات مربوطه، در ستون «وضعیت جدید بیمه تکمیلی» اقدامات صورت‌پذیرفته قابل نمایش خواهد بود. پس از اتمام عملیات در این گام، با فشردن کلید «تایید و ادامه» به گام بعدی منتقل می‌شود.وی افزود: اطلاعات افراد تبعی که تاریخ خاتمه کفالت آنان قبل از تاریخ روز ارائه درخواست می‌باشد، در گام (سوم) (گام اطلاعات افراد تبعی) قابل مشاهده نخواهد بود، لذا برای ثبت‌نام بیمه‌تکمیلی، ابتدا می‌بایست متقاضی وضعیت کفالت ایشان را مشخص نماید و در صورت اصلاح تاریخ خاتمه کفالت به تاریخ بعد از روز درخواست، اطلاعات فرد تبعی مورد نظر در لیست مذکور نمایش داده می‌شود.سعدزاده در خصوص گام چهارم تصریح کرد: در گام چهارم، آخرین وضعیت بیمه تکمیلی درج‌شده توسط شخص مستمری‌بگیر قابل مشاهده است که در صورت صحیح‌بودن اطلاعات، با تایید آن ثبت نهایی صورت‌ می‌گیرد و در صورت نیاز به ویرایش، امکان بازگشت به مرحله قبل وجود دارد و مجددا پس از ویرایش، جهت نهایی‌نمودن فرآیند به گام چهارم منتقل می‌شود.وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی متولی امر انعقاد قرارداد سالیانه با شرکت بیمه‌گر و اخذ و تایید درخواست ثبت‌نام‏/ انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری‌بگیران می‌باشد، پس از تایید نهایی در گام چهارم، اطلاعات مربوط به مستمری‌‌‌بگیران با امکان نمایش افراد تبعی به کارتابلی با دسترسی کانون هر شهرستان، از مسیر «سامانه خدمات غیرحضوری – پنل مخصوص دستگاههای دولتی و مرجع استعلامات رسمی – کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سراسر کشور» منتقل می‌شود که امکان تایید و عدم تایید آن برای کاربران کانون مربوطه، وجود دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی البرز گفت: پس از ارسال درخواست ثبت‌نام‏/ انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر به کارتابل کانون بازنشستگان ذی‌ربط، وضعیت درخواست با عنوان «در حال بررسی کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران» در قسمت «درخواست‌های من» با دسترسی شخص متقاضی در سامانه خدمات غیرحضوری قابل نمایش و پیگیری می‌باشد.وی افزود: پس از تایید نهایی درخواست ثبت‌نام‏/ انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر توسط کانون، اطلاعات مربوطه به کارتابل غیرحضوری شعبه ذی ربط در سامانه متمرکز مستمری منتقل خواهد شد و وضعیت درخواست با عنوان «در حال بررسی ‏- نیاز به رسیدگی شعبه» در همان قسمت «درخواست‌های من» توسط مستمری‌بگیر قابل پیگیری می‌باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود