14 مهر 1403
شماره خبر: 311658

میزان کاهش سرقت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 23 درصد بوده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی




فرمانده انتظامي استان با حضور در جمع خبرنگاران و اصحاب ‏رسانه استان با تبريک هفته فراجا به تشريح عملکرد پليس البرز در 6 ماهه ابتداي ‏سال جاري پرداخت.‏
سردار "حميد هداوند" با تبريک هفته فراجاي امسال که با شعار پليس هوشمند، مردم قانونمدار نام گذاري شده است گفت:يکي از نيازمنديهاي اساسي انسانها نياز به امنيت مي باشد که برقراري آن در جامعه بر عهده پليس مي باشد و انسان ها از بدو تولد تا انتهاي حيات خودشان به نوعي با پليس سر و کار دارند. وي اظهار داشت: دستاوردهاي خوبي را در 6 ماهه ابتداي سال جاري در حوزه هاي مختلف اعم از کاهش سرقت و برخورد با سارقان ، کشفيات مواد مخدر ، مقابله با جرايم سايبري داشته ايم که به آن اشاره مي کنم. سردار هداوند ادامه داد :در حوزه پليس آگاهي در6 ماهه اول سال جاري ، 39 مورد طرح هاي مقابله با سرقت تحت عنوان رعد انجام شده است و در اين راستا 185 باند سرقت متلاشي و 413 نفر سارق و 161 نفر مالخر اموال مسروقه شناسايي و دستگير شده اند.
وي افزود : ميزان کاهش سرقت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 23 درصد و افزايش کشفيات 26 درصد بوده است. اين مقام ارشد انتظامي گفت: در حوزه پليس امنيت اقتصادي در6 ماهه سال 1403 ، 12 مورد طرح هاي مقابله با جرائم تحت عنوان صابر انجام شده است و در اين راستا 535 نفر متهم دستگير شده اند. وي افزود: ارزش ريالي کشفيات حدود 7 همت برآورد شده است که افزايش 4 درصدي کشفيات در شش ماهه اول سال جاري نسبت بمدت زمان مشابه سال قبل را در پي داشته است. اين مقام ارشد انتظامي بيان داشت:در حوزه پليس مبارزه با مواد مخدر در6 ماهه اول سال 1403 ، تعداد 4 مورد طرح هاي مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر تحت عنوان صاعقه و آرامش در شهر انجام شده است و در اين راستا 28 باند مواد مخدر منهدم و 3 هزار و 880 نفر توزيع کننده مواد مخدر دستگير و 10 هزار و 516 نفر معتاد متجاهر نيز جمع آوري شده اند. وي افزود: در 6 ماهه اول سال جاري مقدار 3 تن و 771 کيلو و 934 گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.
وي گفت: در حوزه پليس فتا در6 ماهه اول سال 1403 ، 5 مورد طرح هاي مقابله اي با مجرمان سايبري و کلاهبرداران اينترنتي تحت عنوان ذوالفقار انجام شده است و در اين راستا 42 باند تحت پوشش اسکيمر ، کلاهبرداري هاي اينترنتي و فيشينگ منهدم و 634 نفر متهم دستگير شده اند. سردار هداوند بيان داشت :در حوزه پليس اطلاعات و امنيت در6 ماهه سال 1403 ، 5 مورد طرح هاي مقابله با اراذل و اوباش انجام شده است و در اين راستا 321 نفر احضار و 72 نفر از اراذل و اوباش در سطح استان دستگير شده اند. فرمانده انتظامي استان ادامه داد:در حوزه پليس راه در6 ماهه اول سال جاري ، 132 هزار و 151 مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز انجام شده است و در اين راستا 7 هزار و 696 خودروي متخلف توقيف شده اند. وي افزود: شاهد کاهش 23 درصدي تصادفات فوتي در 6 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل هستيم. اين مقام ارشد انتظامي گفت:در حوزه پليس راهنمايي و رانندگي در6 ماهه اول سال جاري ، 850 هزار و 431 مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز انجام شده است و در اين راستا 3 ميليون و 89 هزار و 514 خودروي متخلف اعمال قانون شده و 25 هزار و 949 خودرو توقيف شده اند. وي افزود:تعداد 850 هزار و 320 مورد خدمات شماره گذاري و صدور گواهينامه به شهروندان ارائه شده است. وي ادامه داد :آمار تصادفات فوتي درون شهري، 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است . سردار هداوند با اشاره به 13898 مورد خدمات مشاوره اي در مراکز مشاوره و دواير مددکاري کلانتري هاي استان در 6 ماهه ابتداي سال جاري گفت:با تلاش کارشناسان ، مشاوران و مددکاران بيش از 86 پرونده هاي متشکله منجر به مصالحه شده است و شهروندان جهت دريافت خدمات مشاوره اي مرکز مشاوره آرامش پليس البرز مي توانند با شماره 096580 تماس حاصل نمايند.
فرمانده انتظامي استان در پايان با اشاره به اينکه اصحاب رسانه همواره يار و ياور پليس در اطلاع رساني عملکرد پليس در برخورد با مجرمان و آگاهسازي شهروندان در پيگيري از بروز آسيب اي اجتماعي بوده اند گفت: تلفن 197 همواره آماده شنيدن نقطه نظرات، انتقادات و پيشنهادات نسبت به عملکرد پليس در استان بوده و همچنين تلفن 110 به صورت شبانه روزي آماده دريافت گزارش هاي مردمي در خصوص وقوع موارد مشکوک و جرايم صورت گرفته در استان مي باشد و ماموران در اسرع وقت نسبت به رسيدگي به موضوع خواهند پرداخت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود