25 تیر 1404
شماره خبر: 327627

بحران روانی ناشی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را مدیریت کردیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مدیرکل بهزیستی البرز از ارائه خدمات اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) و ۳ هزار مشاوره رایگان (خط ۱۴۸۰) در یک ماه خبر داد و تاکید کرد: مداخلات روانی-اجتماعی بهزیستی، اضطراب ناشی از جنگ تحمیلی و وحشیانه اسرائیل علیه ایران را کاهش داد.
وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز، ظهر امروز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه، در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در تور خبری بازدید از شیرخوارگان امام علی (ع) کرج، بر نقش کلان بهزیستی در مدیریت بحران‌های روانی-اجتماعی تاکید کرد و گفت: وظیفه بهزیستی صرفاً امدادرسانی نیست، بلکه ارائه خدمات سلامت روان و کاهش اضطراب جامعه در شرایط بحرانی، رسالتی فراتر از حمایت‌های مقطعی است.وی با اشاره به تاثیرات روانی جنگ اخیر بر جامعه، از حضور فوری تیم‌های اورژانس اجتماعی و خطوط مشاوره رایگان بهزیستی در کنترل استرس جمعی خبر داد: ما از همان ساعات اولیه با استفاده از ظرفیت تیم‌های آموزش‌دیده مداخله در بحران و خط ۱۴۸۰ وارد عمل شدیم. تنها در یک ماه گذشته (۲۳ خرداد تا ۲۳ تیر)، بیش از ۳ هزار تماس با خط مشاوره تلفنی دریافت کرده‌ایم.محمدی فلاح همکاری با خبرنگاران و صداوسیما برای تولید محتوای آموزشی در حوزه سلامت روان و تاب‌آوری را از دیگر اقدامات بهزیستی برشمرد و افزود: هدف ما کاهش اضطراب گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان، زنان و سالمندان بود که خوشبختانه با اجرای این برنامه‌ها، بخش قابل‌توجهی از نگرانی‌ها مهار شد.مدیرکل بهزیستی البرز در پایان از اصحاب رسانه دعوت کرد تا در بازدیدهای میدانی، عملکرد این مجموعه را از نزدیک رصد کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود