گرمدره چالش اصلی فضای آموزشی ناحیه یک کرج
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج به تحصیل بیش از ۵۳ هزار دانش آموز در مدارس این ناحیه اشاره کرد و گفت: گرمدره یکی از چالش های این ناحیه به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز، مهاحرت پذیری و سرریز جمعیت تهران به آن است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
" جمال مراقی " در حاشیه سی و هشتمین اجلاس سراسری رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، اظهار کرد: برای دانش آموزان این ناحیه ۲ هزار و ۲۴۳ کلاس درس با ۲۶۶ کد مدرسه وجود دارد.
وی از ناحیه یک کرج به عنوان یکی از پرتراکمترین نواحی کشوریاد کرد و یاد آورشد:.این میزان بار آموزشی و تنوع جمعیتی نیاز به مدیریتی چابک، آیندهنگر و متعهد دارد.وی بیان کرد: وجود این مشکلات باعث دو شیفته شدن مدارس دولتی و بالا رفتن تراکم دانشآموزی و درصد بالای آسیبهای اجتماعی در گرمدره شده است.مراقی یادآورشد: متاسفانه در گرمدره هیچ هنرستان پسرانه و در منطقه عظیمیه هنرستان دخترانه دولتی نداریم. وی با بیان اینکه در گرمدره یک شرکت شاختمان سازی ، اقدام به ساخت ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی کرده است و هیچ مدرسه ای برای این حجم بالای سکونتی پیش بینی نکرده است در حالی که طبق قانون موظف به پیش بینی فضای آموزشی هستند.وی تصریح کرد: در منطقه عظیمه مدرسه دولتی کم داریم و بار آموزشی این منطقه بر دوش مدارس غیر دولتی است به گونه ای که ۹۹ درصد مدارس ناحیه در آن مستقر است.مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با بیان اینکه منطقه حصار و اسلام آباد ازدیگر مناطق متراکم این ناحیه است ، اضاافه کرد: کمترین دانش آموز ناحیه یک کرج مربوط به بخش آسارا " جاده چالوس " است. وی متوسط تراکم دانش اموزی ناحیه یک کرج در مناطق شهری را ۳۶ و در مناطق روستایی را ۱۲ نفر عنوان کرد و گفت: در نهضت مدرسه سازی دنبال خیرین برای ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس دولتی در مناطق کم برخوردار این ناحیه هستیم.مراقی به وجود مدارس با قدمت بالا در ناحیه یک کرج پرداخت و افزود: این مدارس نیازمند تعمیرات و نگهداری مستمر و به نوعی هدر رفت سرمایه هستند. وی اظهار کرد: در بخش اسارا که قابلیت توریستی دارد، سوئیتهای خوبی برای استفاده معلمان وجود دارد که در گذشته رها و یا چندان در اختیار ناحیه نبودهاند. مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: در بخش نیروی انسانی وضعیت نسبتا مطلوبی نسبت به سایر نواحی کرج داریم که نیاز به تکریم و ایجاد انگیزه دارند زیرا نیروهای کیفی هستند.وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش باید در پی اجرایی شدن شعارهای دولت در راستای "عدالت و کیفیت بخشی اموزشی" باشیم و در این مسیر گام برداشته شود