26 شهریور 1404
شماره خبر: 331051

کارگزاری‌ها یاریگر مجموعه تأمین اجتماعی در انجام وظایف باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



نخستین نشست تعاملی مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان البرز با روسای کارگزاری‌های استان در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد. این نشست با حضور آقای سعدزاده مدیرکل، معاونین، روسای ادارات مرتبط و روسای شعب، با هدف بررسی عملکرد، هم‌اندیشی و ارتقای سطح تعاملات سازنده میان اداره کل و کارگزاری‌ها تشکیل گردید.
در آغاز جلسه، دشتی معاون تعهدات اداره کل، گزارشی جامع از وضعیت عملکردی کارگزاری‌های استان ارائه نمود و با تبیین شاخص‌های اصلی، نقاط قوت و برخی چالش‌های موجود در فرآیند خدمت‌رسانی را تشریح کرد.
سپس سعدزاده مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان البرز ضمن خیرمقدم به حاضران و تبریک به مناسبت کسب رتبه دوم کشوری توسط اداره کل البرز در ارزیابی عملکرد سالانه، بر اهمیت نقش کارگزاری‌ها در تحقق اهداف کلان سازمان تأکید نمود. وی خاطرنشان ساخت که کارگزاری‌های استان البرز همواره از برترین‌های کشور بوده‌اند و با تلاش همکاران، جایگاه شایسته‌ای را در سطح ملی کسب کرده‌اند. در همین راستا از خدمات ارزشمند همه کارگزاری‌ها به‌ویژه کارگزاری شعبه ۲ کرج تقدیر به عمل آورد.
در ادامه نشست، روسای کارگزاری‌ها به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و مشکلات جاری پرداختند. محورهای اصلی مطرح‌شده شامل موارد زیر بود:
بازرسی‌های کارگاهی و کشفیات مرتبط با هدف صیانت از حقوق بیمه‌شدگان و پیشگیری از فرار بیمه‌ای.
چالش‌های حوزه کارگران ساختمانی به دلیل کاهش محسوس فعالیت‌های عمرانی و ساخت‌وساز در کشور و پیامد آن بر تعداد روزهای کارکرد کارگران در محل پروژه‌ها.
بازرسی از بیمه‌شدگان مقرری‌بگیر بیمه بیکاری و ضرورت شفاف‌سازی وضعیت اشتغال یا بیکاری واقعی آنان.
تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها و رفع برخی مشکلات نرم‌افزاری و سیستمی در ارتباط کارگزاری‌ها با سامانه‌های سازمانی.
لزوم بازنگری در برخی مقررات برای تسهیل ارائه خدمات و کاهش بروکراسی اداری.
پس از طرح مباحث، سعدزاده در جمع‌بندی سخنان، ضمن قدردانی از دغدغه‌مندی و پیشنهادهای ارائه‌شده، تأکید کرد که اداره کل استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی و مدیریتی خود، راهکارهای مناسبی را برای رفع موانع و ارتقای سطح خدمت‌رسانی در دستور کار قرار خواهد داد. وی همچنین بر استمرار این نشست‌ها به‌صورت دوره‌ای، به‌عنوان پل ارتباطی میان اداره کل و کارگزاری‌ها، تأکید نمود.در این نشست، مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز بر لزوم تقویت فرایند حسابرسی شرکت‌ها در کارگزاری‌ها تأکید نمود و خواستار انجام این بخش با دقت و جدیت بیشتری شد.ایشان همچنین خطاب به مسئولان مربوطه، بر ضرورت انجام بازرسی‌های کشفی با همت و تلاش مضاعف و نیز رسیدگی دقیق‌تر به پرونده‌های مختومه ساختمانی تأکید کرد. مدیرکل در ادامه با اشاره به وضعیت استان اظهار داشت:با توجه به تعداد بیمه‌شدگان و اینکه استان در ردیف تیپ دو قرار دارد، کمبود نیرو یکی از چالش‌های جدی ماست؛ از این رو انتظار می‌رود کارگزاری‌ها با همکاری و همراهی بیشتر، یاریگر مجموعه تأمین اجتماعی در انجام وظایف باشند.شایان ذکر است که اداره کل تأمین‌اجتماعی استان البرز هم‌اکنون با ۹ شعبه و ۷ کارگزاری در سطح استان، مسئولیت خدمت‌رسانی به جامعه وسیع بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان را بر عهده دارد و همواره در تلاش است با ارتقای کیفیت و سرعت خدمات، رضایتمندی حداکثری ذی‌نفعان را فراهم آورد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود