12 دی 1390
شماره خبر: 3557

ظرفیت‌های درمانی در البرز توسعه یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ظرفیت‌های درمانی در البرز توسعه یابد

استاندار البرز بر توسعه ظرفیت‌های درمانی در این استان تأکید کرد.
عیسی فرهادی در دومین همایش خیرین سلامت که در استانداری البرز برگزار شد اظهار داشت: برای رسیدن به سرانه مطلوب در حوزه بهداشت و درمان در استان باید ظرفیت‌های درمانی را در این استان ارتقا دهیم. وی ادامه داد: براساس دستور رئیس جمهور طی سفرهای استانی به البرز، احداث 9 بیمارستان در این استان به تصویب رسید که امیدواریم با احداث این بیمارستان‌ها گامی مهم در جهت توسعه خدمات درمانی و بهداشتی البرز برداشته شود. این مسئول گفت: البته برای رسیدن به حد مطلوب در حوزه درمان و بهداشت نیازمند برنامه‌ریزی‌های مدون هستیم تا بتوانیم نیازهای درمانی در البرز را ارتقا دهیم.
فرهادی تأکید کرد: یکی دیگر از مهمترین اقدامات در بخش درمان، توسعه مراکز درمانی تخصصی و همچنین احداث و توسعه مراکز درمانی در بخش‌های محروم و به ویژه روستاها است. استاندار البرز افزود: هم اکنون جمعیت این استان براساس آخرین سرشماری 2.5 میلیون نفر است که با توجه به سرریز جمعیت به این استان پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 91 ‌جمعیت در البرز به 3 میلیون نفر برسد. وی خاطرنشان کرد: لازم است سرانه‌های درمانی و بهداشتی در این استان متناسب با جمعیت شود تا در آینده در حوزه درمان و بهداشت با مشکل و کمبود و مواجه نباشیم. استاندار البرز گفت: دولت خدمتگزار در بخش درمان و بهداشت تا کنون اقدامات اساسی را انجام داده است لذا با توجه به فراهم شدن زمینه‌های لازم به منظور توسعه سرانه‌های درمانی و بهداشتی در البرز مسئولان نیز در این استان باید اقدامات سریع‌تری را انجام دهند.
*خیرین سلامت نقش اساسی در توسعه خدمات درمانی ایفا می‌کنند
در ادامه این مراسم رئیس شورای شهر کرج نیز در سخنانی نقش خیرین سلامت را مهم ارزیابی کرد و گفت: خیرین سلامت نقش اساسی در توسعه خدمات درمانی ایفا می‌کنند. محمود دادگو ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی یکی از مهمترین و موثرین راه‌ها در توسعه خدمات درمانی و بهداشتی است. وی افزود: هرچه در این زمینه بتوانیم بخش خصوصی را فعال کنیم، در آینده شاهد تحولات اساسی در بخش درمان و بهداشت در این استان خواهیم بود. این مسئول تأکید کرد: با استفاده از توان بخش خصوصی و بهره‌گرفتن از سرمایه‌گذاری، می‌توان پروژه‌های مربوط به بخش بهداشت و درمان شهر کرج را با سرعت بیشتری اجرایی کرد و کرج به عنوان یکی از شهرهای توانمند در این حوزه محسوب شود. این مسئول بر بهره‌مندی مردم از امکانات درمانی و بهداشتی در نقاط مختلف این استان تأکید کرد و گفت: رسیدن به استانداردهای لازم در حوزه بهداشت و درمان نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی است تا شهرستان کرج بتواند هم ردیف با دیگر کلان شهرهای کشور از تسهیلات مناسبی در این حوزه برخوردار شود. دادگو اظهار داشت: در راستای توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در استان البرز 300 میلیون تومان اعتبار به بخش بیمارستان قلب شهید رجایی اختصاص یافته است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود