14 دی 1390
شماره خبر: 3642

زمان اعزام کاروان‌های عمره

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

زمان اعزام کاروان‌های عمره

سپیدار آنلاین: توضیح ریاست سازمان حج و زیارت درباره زمان اعزام کاروان‌های عمره
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مدیریت حج و زیارت البرز, علی لیالی، درباره‌ی زمان آغاز ثبت نام در کاروان‌های عمره و اعزام زائران ایرانی به عربستان، اظهار کرد: هنوز معلوم نیست اعزام کاروان‌ها دقیقا از چه تاریخی آغاز می‌شود؛ ولی ما کارهای لازم برای عمره را که هر سال انجام می‌دهیم، آغاز کرده‌ایم. او ادامه داد: احتمالا آغاز زمان اعزام کاروان‌های عمره از بهمن یا اسفندماه امسال خواهد بود. لیالی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص نبودن زمان دقیق اعزام کاروان‌های عمره به شرایط سیاسی عربستان ارتباطی دارد؟ گفت: عمره یک امر قانونی است و ما کار خود را انجام می‌دهیم. سازمان حج و زیارت به نمایندگی، عمره و حج را اداره می‌کند و به این مسائل کاری ندارد.
وزارت حج عربستان سعودی اواسط آذرماه امسال اعلام کرد که این کشور کمتر از دوماه دیگر میزبان زائران عمره خواهد بود و عمره‌گزاران از ‌٢٤ ربیع‌الاول (چهارم بهمن‌ماه) به خاک عربستان وارد خواهند شد.
در حال حاضر بیش از ‌٥ / ‌١ میلیون نفر ایرانی در نوبت عمره قرار دارند و سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که تلاش می‌کند امسال نیز مانند عمره‌ی پیش، ‌٨٠٠ هزار نفر را در فصل عمره به عربستان اعزام کند. البته این سازمان اطمینان داده است که تمام این افراد تا سال ‌١٣٩٢ اعزام می‌شوند. عمره‌ی گذشته به‌ خاطر تحولات مصر و تأثیر آن بر منطقه، با تأخیر آغاز شد و در شرایطی که برخی منابع خبری عربی گفته بودند «شاید عمره به‌خاطر شرایط مصر برگزار نشود» عربستان با کمی تأخیر صدور روادید کشورهای متقاضی را آغاز کرد. زائران ایرانی نیز از اوایل اسفندماه ‌١٣٨٩ به عربستان اعزام شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود