18 دی 1390
شماره خبر: 3771

برف و سرما کرکس مصدوم را در طالقان زمینگیر کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برف و سرما کرکس مصدوم را در طالقان زمینگیر کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان گفت: به علت برودت هوا و یخبندان در شهرستان طالقان یک کرکس توانایی پرواز را از دست داد و زمینگیر شد.
حشمت الله کشیری افزود: به علت برودت هوا و یخبندان در چند روز گذشته در شهرستان طالقان یک کرکس توانایی پرواز را از دست داد و به همین دلیل حیوانات وحشی به سمت این پرنده حمله ور شدند.
وی گفت: دوستداران محیط زیست با مشاهده این کرکس در اطراف دریاچه طالقان به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اطلاع داده و ماموران این اداره به محض دریافت این گزارش به محل اعزام شده و این پرنده را به اداره محیط زیست طالقان منتقل کردند. کشیری تصریح کرد: این کرکس با وزنی در حدود 12 کیلوگرم و طول دو بال یک متر است. این مسئول اظهار داشت: ماموران اداره حفاظت محیط زیست طالقان پس از مداوا،‌ این کرکس را به آشیانه خود بازگرداند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان در ادامه این گفتگو همچنین از دستگیری دو شکارچی غیر مجاز در ارتفاعات روستای سوهان و در روز جمعه خبر داد و گفت: این دو شکارچی به قصد شکار کل و بز وحشی به طالقان سفر کرده بودند. وی گفت: از این دو شکارچی دو عدد اسلحه و دوربین شکاری به همراه تعدادی فشنگ جنگی به دست آمد. کشیری افزود: این دو شکارچی در سال گذشته نیز اقدام به شکار یک بزغاله وحشی کرده بودند که با حکم قضایی مبلغ پنج میلیون و ششصد هزار ریال جریمه شدند. وی گفت: این دو شکارچی پس از انجام اقدامات مقدماتی تحویل مقامات قضایی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان در پایان از همه مردم به ویژه دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با شماره تلفنهای 4723073 0262 و 4726150 0262 با اداره محیط زیست طالقان تماس حاصل کنند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود