10 بهمن 1390
شماره خبر: 4549

11 میلیارد و 500 میلیون ریال به بخش آسیبهای اجتماعی كرج اختصاص یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

11 میلیارد و 500 میلیون ریال به بخش آسیبهای اجتماعی كرج اختصاص یافت

مسئول ستاد آسیب های اجتماعی شهرستان كرج از اختصاص 11 میلیارد و 500 میلیون ریال به این بخش خبرداد.
'سعید حسن پور مافی' افزود: این اعتبار برای كنترل آسیب های اجتماعی و برنامه های مختلف دراین بخش هزینه می شود. وی گفت: به طور میانگین سالانه حدود دو هزار نفر آسیب دیده اجتماعی درشهرستان كرج ساماندهی می شوند. حسن پورمافی یادآورشد: باتوجه به سیل مهاجرتها به شهرستان كرج در سالهای اخیر تعداد آسیب دیده های اجتماعی دراین شهرستان رشد 2/5 درصدی داشته است. مسئول ستاد آسیب دیدگان اجتماعی كرج اظهار داشت:تاكنون نشست های متعددی با حضور كارشناسان برای بررسی پدیده های اجتماعی دراین شهرستان برگزار شده كه نتایج آن 39مصوبه بوده است. وی ادامه داد: تجهیز و بازسازی ساختمان مركزی ستادواقع در رجایی شهر،شناسایی و جمع آوری اتباع بیگانه و طرد آنان،خدمات رسانی به بیماران و معلولان،پیش بینی ردیف اعتباری برای ستاد،تأسیس شعبه ی قضایی ویژه آسیب دیدگان،تشكیل دفاتر رسیدگی به آسیب دیدگان در مناطق و نواحی آسیب پذیر،اطلاع رسانی و تنویر افكارعمومی از جمله مصوبات و برنامه های ستاد آسیب دیدگان كرج است. مسئول ستاد آسیب دیدگان اجتماعی كرج از مناطق و محلات حصارك،مالك اشتر،اسلام آباد،فردیس،آق تپه ،خلج آباد،كمالشهر،پارك چمران،میانجاده،كرج نو ، پیشاهنگی و شهرك ناز به عنوان كانونهای عمده آسیب اجتماعی در این شهرستان نام برد. وی افزود: دراین كانون ها اعتیاد به مواد مخدر و ...از عمده ترین مشكلات و معضلات اجتماعی است. حسن پورمافی درباره خدمات ارایه شده به آسیب دیدگان اجتماعی كرج اظهار داشت: اداره بهزیستی این شهرستان به عنوان یكی از دستگاههای اجرایی تاكنون اقدام به پذیرش و ساماندهی بكهزارو812آسیب دیده اجتماعی كرده و 270نفر خدمات ویژه اجتماعی و رفاهی ارائه می دهد. وی بیان داشت :از فروردین ماه تا پایان آذرماه امسال دوهزارو 725 آسیب دیده اجتماعی با همكاری شهرداری كرج و نیروی انتظامی در این شهرستان جمع آوری و ساماندهی شده اند. این مسئول افزود:این افراد شامل 661مرد،445زن،384كودك (پسر)،176كودك(دختر) ،293معتاد و 766 نفر اتباع خارجی بودند.
به گفته مسئول ستاد آسیب های اجتماعی فرمانداری كرج ،سالانه تعداد زیادی از اتباع كشورهای پاكستان و افغانستان به كرج مهاجرت می كنند كه این امربر میزان آسیبهای اجتماعی منطقه افزوده است . حسن پورمافی به طرحهای اجرایی در بخش رفاه و تامین اجتماعی كرج در سال جاری اشاره كرد و گفت :تعمیروتجهیز ومناسب سازی مراكز توانبخشی با اعتبار800میلیون ریال،احداث مركزقرنطینه معلولان و مهجورین با100 میلیون ریال،احداث مركزجامع پیشگیری و صدای مشاور با اعتبار100میلیون ریال و كمك به تأمین مسكن نیازمندان و معلولان 100میلیون ریال انجام شده است. وی اظهارداشت: تعمیر و تجهیز مراكز درمان اعتیاد كرج باصرف 600 میلیون ریال از دیگر طرحهای های انجام شده دراین شهرستان است.
حسن پور مافی، تغییر نگاه مسئولان به نحوه رسیدگی به آسیب دیدگان و مددجویان اجتماعی،تغییر تدریجی رویكرد مدیران قضایی و انتظامی به نگاه اجتماعی و فرهنگی،آگاهی بخشی به شهروندان در حوزه تهدیدهای اجتماعی با همكاری و همراهی سانه های جمعی و استمداد از اندیشمندان و نخبگان مذهبی و آكادمیك را از راههای كاهش آسیبهای اجتماعی برشمرد. وی گفت: ارایه هشدارهای كارشناسانه به خانواده ها در مورد به خطر افتادن كودكان و نوجوانان وجوانان دردام باندهای تكدی گری،تكریم و احترام به افراد آسیب دیده به هنگام مراجعه به ادارات از دیگر راهكارهها دراین بخش است.
دادگستری،نیروی انتظامی،بهزیستی،كمیته امدادامام (ره) اداره كار واموراجتماعی و شهرداری اعضای ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی هستند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود