15 بهمن 1390
شماره خبر: 4679

ضرورت تشویق انبوه‌سازان مسکن به ساخت مدرسه

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ضرورت تشویق انبوه‌سازان مسکن به ساخت مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: برای احداث مدارس مورد نیاز استان البرز به ویژه شهرستان کرج باید انبوه‌سازان در حوزه مسکن به ساخت فضاهای آموزشی جدید تشویق شوند.
اکبر حلیمی اظهار داشت: در مقوله شهرسازی و مدیریت شهری یکی از مسائل بسیار مهمی که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، بحث احداث و اداره فضاهای آموزشی است.
وی تصریح کرد: استانداردهای جهانی به طور دقیق نیاز هر تعداد جمعیت شهروندی و یا روستایی به فضاهای آموزشی مانند مدرسه و دانشگاه را مشخص کرده و برای رفع نیاز مردم باید خود را به استانداردها نزدیک کنیم.
* 85 درصد جمعیت دانش‌آموزی استان البرز در کرج ساکن هستند
این مسئول با اشاره به تراکم جمعیتی استان البرز در چهار شهرستان کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان گفت: تنها 15 درصد جمعیت دانش‌آموزی این استان در خارج کرج سکونت داشته و حدود 85 درصد این تعداد در مدارس مرکز استان مشغول به تحصیل هستند. حلیمی ادامه داد: بنابراین ما باید در ساخت و سازها و مدیریت شهری به صورتی برنامه‌ریزی کنیم که نیاز این تعداد دانش‌آموز به فضاهای آموزشی و هم‌چنین آموزش تکمیلی تامین شود.
* یک دستگاه به تنهایی قادر به حل مشکلات آموزشی نیست
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای رفع نیازهای آموزشی استان البرز چه تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: در ابتدا باید این واقعیت را قبول کنیم که یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند تمام بار این مسئولیت سنگین را به دوش کشیده و دستگاه‌های مختلف و حتی مردم خیر باید به کمک آموزش و پرورش بیایند. حلیمی با اشاره به همراهی و تعامل خیرین مدرسه‌ساز با آموزش و پرورش در استان البرز گفت: اگر چه تا به امروز بخش مهمی از نیازهای ما توسط مردم خیر تامین شده است، اما هم‌چنان نیازمند همراهی و تعامل بیشتر مردم هستیم. وی تاکید کرد: از سوی دیگر دستگاه‌های مختلف نیز باید به میدان آمده و ضمن اصلاح قوانین برای رفع مشکل کمبودهای آموزشی در استان تلاش بیشتری داشته باشند.
* ضرورت احداث قوانین در حوزه توسعه فضاهای آموزشی
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: به‌ عنوان نمونه یکی از بخش‌هایی که باید توسط مدیریت شهری اصلاح شود، نحوه ساخت و سازها در این استان است.
حلیمی گفت: شاهد ساخت و سازهای خوبی در استان هستیم، اما در کنار تأمین مسکن مردم باید به فکر تأمین مکان‌های آموزشی نیز بود. وی اظهار داشت: به‌ عنوان نمونه باید با ارائه مشوق‌هایی انبوه‌سازان را به سمت ساخت مدرسه تشویق کرد و اگر در این مسیر نیاز به اصلاح قوانین بود، این مهم را در اولویت قرار دهیم. حلیمی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری‌های میان دستگاهی، مشکل کمبود فضاهای آموزشی استان البرز به ویژه در شهرستان کرج با سرعت بیشتری برطرف گردد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود