20 بهمن 1390
شماره خبر: 4849

نصب دوربین‌های نظارتی در جاده چالوس

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نصب دوربین‌های نظارتی در جاده چالوس

سرپرست اداره کل راه و ترابری استان البرز از نصب دوربین‌های نظارتی در محور حساس کرج ـ چالوس خبر داد.
قدرت‌الله ضیایی‌فر اظهار داشت: این محور دارای چندین ویژگی مهم بوده که ویژگی‌های فوق جاده چالوس را به یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور تبدیل کرده است.
به گفته وی، جاذبه‌های گردشگری، اتصال پایتخت به استان‌های شمالی، حجم بالای تردد و بالاخره سختی رفت و آمد در این محور به ویژه در زمان بارندگی و بارش برف را به عنوان مهمترین ویژگی‌های محور کرج – چالوس توصیف کرد. سرپرست اداره کل راه و ترابری استان البرز افزود: این موارد موجب شده است که ما سالانه شاهد حجم بالای تردد خودروها از این محور بوده و در حال حاضر جاده چالوس از جمله پر رفت و آمدترین محورهای مواصلاتی کشور است.
* لزوم نظارت بر تردد خودروها در جاده چالوس
ضیایی‌فر ادامه داد: متاسفانه ما سالانه شاهد تصادف‌های بسیاری در جاده چالوس هستیم که بسیاری از آنها همراه با تلفات سنگین جالی و مالی است. وی افزود: بنابراین ضروری است که نظارت‌های ویژه‌ای بر عملکرد رانندگان در این جاده داشته باشیم که برای تحقق این امر ضمن افزایش ماموران راهنمایی و رانندگی، تجهیزات سخت‌افزاری لازم را فراهم کرده‌ایم. این مسئول در ادامه از نصب دوربین‌های مداربسته در نقاط مختلف محور کرج – چالوس خبر داد: تاکنون هفت دوربین در این جاده نصب شده و تلاش می‌کنیم تعداد آنها را افزایش دهیم.
* اطلاع از وضعیت جاده چالوس با استفاده از دوربین‌های مداربسته
ضیایی‌فر با اعلام اینکه دوربین‌های فوق کارکرد چندگانه دارند، گفت: از این تجهیزات پیشرفته تنها برای نظارت بر تردد خودروها استفاده نخواهیم کرد و به طور قطع با بهره‌برداری کامل از سیستم پیشرفته فوق می‌توانیم وضعیت جاده چالوس به ویژه در روزهای برفی را به طور کامل زیر نظر داشته باشیم. وی گفت: با تفاهم‌هایی که میان اداره راه و سازمان هواشناسی انجام شده است، از این پس با استفاده از دوربین‌های فوق می‌توانیم اطلاع‌رسانی کاملی از وضعیت جوی جاده چالوس ارائه دهیم.
ضیایی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ماموران اداره راه با استفاده از تجهیزات پیشرفته نصب شده در جاده چالوس، در صورت بروز هر مشکلی در کمترین زمان از مشکل اطلاع یافته و اقدامات لازم برای رفع آن را انجام می‌دهند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود