24 بهمن 1390
شماره خبر: 4915

جشنواره ملی هنرستانهای هنرهای زیبای كشور در البرز برپا می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جشنواره ملی هنرستانهای هنرهای زیبای كشور در البرز برپا می شود

پنجمین جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان هنرستانهای هنرهای زیبای سراسر كشور (مقدماتی المپیاد هنر) 25 الی 27 بهمن ماه جاری در استان البرز برپا می شود.
مدیركل دفتر مذكور گفت: این جشنواره در رشته های نمایشی ، تجسمی، پویانمایی و فیلم در تئاتر شهر و مجموعه فرهنگی هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
'موسی كشاورز'، از استقبال بی نظیر و حضور همه هنرستانهای هنرهای زیبای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: بر اولیاء و اصحاب فضیلت پوشیده نیست كه ساحت والای هنر، فرهنگ از مظاهر معرفت و بصیرت هستند و میان معرفت و فضیلت و هنر، نسبت و رابطه ای قدیمی وجود داشته است. وی با اشاره به اینكه هنرمندان جوان رشته های مختلف تازه ترین دستاوردها و آفرینش های ذوقی خود را در این جشنواره به نمایش می گذارند، اظهار داشت: جامعه هنری كشور مفتخر است تا با اشتیاق فراوان در جهت تقویت بنیان و كشف ظرفیت های فرهنگی و هنری گام برداشته و تلاش همه جانبه هنرمندان جوان را در خلق آثار ارزشمند و فاخر هنری شاهد باشیم. كشاورز بیان داشت: بیش از دو هزار و 200 اثر تجسمی در رشته های تصویرسازی و چاپ، تذهیب و تشعیر، خط در گرافیك، رنگ روغن، تركیب مواد، زغال، مداد رنگی، گواش، آبرنگ، طراحی، حجم، پاستل، آب مركب، نقاشی ایرانی، معرق، عكاسی، پوستر و ... و در رشته تئاتر 21 نمایشنامه، در رشته پویانمایی 38 اثر و در رشته فیلم كوتاه (داستانی و مستند) 63اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. وی گفت: بعد از بررسی اولیه توسط هیات انتخاب (متشكل از هنرمندان برجسته كشور) 630اثر تجسمی انتخاب شده در نگارخانه اداره كل استان به نمایش گذاشته می شود و از مجموع آثار انیمیشن و فیلم كوتاه 34 اثر منتخب در تئاتر شهر كرج اكران خواهد شد و 9 تئاتر نیز از شهرهای قم، تبریز، خرم آباد، یاسوج، ساوه، كرمان و ... در تالارهای سیروس صابر و تئاتر شهر استان البرز به رقابت خواهند پرداخت. كشاورز افزود: مراسم اختتامیه جشنواره بعد از ظهر پنجشنبه 27بهمن ماه در تالار سیروس صابر با حضور هنرمندان ، هنرجویان، هنرآموزان و مدیران هنرستانهای هنرهای زیبای سراسر كشور و مسئولین فرهنگی، هنری و اجرایی استانی و كشوری برگزار و به برترین آثار در رشته های مختلف هنری دیپلم افتخار و تندیس جشنواره اهدا می شود. مدیركل امور جشنواره های دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این جشنواره به اهتمام هنرمندان و خادمان فرهنگ و هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می شود.
گفتنی است نخستین جشنواره ملی و آثار و تولیدات دانشجویان مراكز علمی كاربردی فرهنگ و هنر سراسر كشور از 26 الی 28 اردیبهشت ماه 91 در استان هرمزگان (بندرلنگه) و نخستین جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان مراكز استانداردهای مهارتی كاردانش (فرهنگ و هنر) نیز از ششم الی هشتم خردادماه 91 در استان فارس (شیراز) برگزار خواهد شد.
كشاورز از قدمت و اهمیت هنرستانهای هنرهای زیبای موسیقی سراسر كشور یاد كرد و از برگزاری سومین جشنواره موسیقی آثار و تولیدات هنرجویان هنرستانهای هنرهای زیبای كشور تیرماه 91 در فرهنگسرای نیاوران تهران خبر داد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود