17 اسفند 1390
شماره خبر: 5533

برخورد قاطع با شکارچیان غیر مجاز در البرز جنوبی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برخورد قاطع با شکارچیان غیر مجاز در البرز جنوبی

رئیس محیط زیست آسارای کرج اعلام کرد: با پایان مهلت شکار برخی از انواع حیوانات در منطقه البرز جنوبی، با شکارچیان غیر مجاز برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.
اصغر جوادیان اظهار داشت: در منطقه البرز جنوبی که به دلیل تنوع گسترده زیستی حیوانات و گیاهان در معرض خطر، جزو محدوده حفاظت شده بوده، شکار حیوانات دارای محدودیت‌های خاصی است. وی تصریح کرد: به عنوان نمونه شکار کبک تا پایان 15 اسفند و شکار پرندگان از خانواده گنجشک‌ها تنها تا پایان سال مجاز خواهد بود.
* ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر در البرز جنوبی
این مسئول ادامه داد: از سوی دیگر شکار پرندگان مهاجر با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشابه میان انسان و طیور در این منطقه به طور کلی ممنوع است. جوادیان افزود: ضمن اینکه برخی از گونه‌های حیوانی مانند عقاب به دلیل خطر انقراض نسل مورد حمایت قرار دارند و تحت هیچ شرایطی اجازه شکار این حیوانات وجود ندارد. وی با تاکید بر اینکه شکارچیان باید اجرای قوانین فوق را جدی بگیرند، گفت: همانطور که از شکار در فصول مجاز حمایت کرده و تجهیزاتی برای این منظور در نظر گرفته‌ایم، به طور قطع با شکارچیان غیر مجاز برخورد قاطع قانونی خواهیم داشت. رئیس محیط زیست آسارا ادامه داد: ما باید به مردم و به ویژه نسل‌های آینده پاسخگو باشیم و دولت اجازه نمی‌دهد که قوانین در محیط زیست در حوزه شکار مورد بی‌توجهی قرار گیرند. جوادیان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در این زمینه ضمن ضبط اسلحه شکارچی، اقدامات قاطع دیگری مانند تشکیل پرونده قضایی و لغو مجوز شکار انجام خواهد شد. وی در پایان با بیان اینکه صدور مجوز شکار در استان البرز بر اساس قوانین و ضوابط موجود ادامه دارد، اظهار امیدواری کرد: شکارچیان ضمن اخذ مجوزهای لازم برای انجام شکار، حفظ محیط زیست را در اولویت قرار دهند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود