18 اسفند 1390
شماره خبر: 5598

تجاوز به عرصه ملی و دولتی منابع طبیعی در کرج رو به صفر شدن است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تجاوز به عرصه ملی و دولتی منابع طبیعی در کرج رو به صفر شدن است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرج تصریح کرد: امروز و با تمهیدات اجرا شده، پدیده زمین خواری و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی ملی و دولتی در این کلانشهر رو به صفر شدن و حذف کامل است.
عارف غلامی در حاشیه همایش شورهای اسلامی روستایی، دهیاریها و بخشداریها با روسای دادگستری که در دادگستری استان البرز برگزار شد، با تاکید بر نقش سازنده و پیشگیرانه دستگاه قضایی به ویژه پس از تشکیل استان البرز، تصریح کرد: پس از تشکیل استان البرز تیمی ویژه به منظور رسیدگی به موارد زمین خواری تشکیل شد که خروجی آن امروز به سمت حذف کامل پدیده زمین خواری و تجاوز به عرصه منابع طبیعی ملی و دولتی مشاهده می شود. وی اذعان داشت: متاسفانه کرج پیش از تشکیل استان البرز یکی از مناطقی بود که پدیده زمین خواری در آن زیاد دیده می شد؛ ولی با ورود جدی و با صلابت دستگاه قضایی به این حوزه، این پدیده نیز در کرج رو به کاهش و حتی حذف کامل تغییر مسیر داده است. رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کرج تصریح کرد: امروز با جرات می گوییم که تجاوز به عرصه منابع طبیعی ملی و دولتی به سمت صفر و حذف کامل پیش رفته است. غلامی با اشاره به قول مساعد معاون برنامه ریزی فرماندار کرج مبنی بر تشکیل کارگروه تخصصی فرصتها و تهدیدهای منابع طبیعی، ابراز امیدواری کرد که در افق پنج ساله اهداف این حوزه تامین شود.
407 پرونده اعتراضی در هیئت تعیین تکلیف اراضی اصلاحی در کرج بررسی شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرج همچنین از رشد هشت برابری رسیدگی به اعتراضات دریافتی در هیئت تعیین تکلیف اراضی اصلاحی این شهرستان خبر داد. وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 407 پرونده اعتراض به هیئت تعیین تکلیف اراضی اصلاحی رسیده که بیش از هشت برابر سال گذشته است. وی گفت: در سال 89 حدود 50 پرونده اعتراض در هیئت تعیین تکلیف اراضی اصلاحی رسیدگی شد که آمار سال جاری از رشد بیش از هشت برابری رسیدگی به پروندههای اعتراضی حکایت دارد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود