25 اسفند 1390
شماره خبر: 5833

مانور ویژه ستاد تسهیلات نوروزی البرز آغاز شد/ ایران کوچک پذیرای مسافران

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مانور ویژه ستاد تسهیلات نوروزی البرز آغاز شد/ ایران کوچک پذیرای مسافران

ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان البرز با انجام مانور نمادین، آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات نوروزی اعلام کرد تا در این ایام پذیرای مسافران نوروزی به ایران کوچک باشد.
ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان البرز از سوی دستگاه های امداد و نجات استان البرز و دستگاههای مرتبط با این امر در مانوری آزمایشی آمادگی خود را به معرض نمایش گذاشت. استاندار البرز در این مراسم که در محوطه استانداری البرز برگزار شد، در خصوص آمادگی استان البرز و پذیرایی از مسافران نوروزی به این استان اظهار داشت: دستگاه های امدادی، هلال احمر، شهرداری ها و مراکز مرتبط با این ستاد برای آغاز سفرهای نوروزی آمادگی کامل دارند. عیسی فرهادی گفت: ستاد تسهیلات سفرهای دائمی به دبیری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کنار و سایر دستگاهها نظیر آموزش و پرورش آماده خدمت رسانی مسافران نوروزی به استان البرز هستند.
ایران کوچک پذیرای مسافران از سراسر ایران/ رتبه اول کشور در تردد جمعیت
وی افزود: ایران کوچک آمادگی آن را دارد تا به اندازه سراسر ایران پذیرای مسافران نوروزی باشد. استادار البرز اضافه کرد: در بحث تردد جمعیت استان البرز رتبه اول کشور را داریم و در طول سال جاده ای به پای جاده تهران –کرج در بحث تردد خودروها نمی رسد. فرهادی ادامه داد: البرز از معدود استان هایی است که از امداد هوایی استفاده می کند تا در هر لحظه شرایط سخت دارند. وی در خصوص تجهیزات امدادی استان در این ایام نیز افزود: دستگاههای مرتبط با تجهیز امکانات بیشتری نسبت به سال گذشته به استقبال مسافران نوروزی می روند. فرهادی گفت: در سال جاری بالغ بر 60 میلیارد تومان در بحث پیشگیری از حوادث هزینه شده که نسبت به سالهای گذشته کم نظیر بوده است. فرهادی افزود: اکنون آمبولانس، بیمارستان صحرایی ، هلال احمر، آتش نشانی، و... در کلیه بخش ها نسبت به تکمیل امکانات خود اقدام کرده اند. استاندار البرز در بخش دیگری به تسهیلات این ستاد اعم از ایجاد تورهای رایگان برای مردم ، آمادگی استان ، شهرداری ها ، راهداران و.... برای هدایت مسافران نوروزی به مسیرهای این گردشگران اشاره کرد و گفت: با تجربه های گذشته ای که در این استان کسب شده اسباب برای سفری آرام و روان فراهم شده است.
24 پایگاه امدادی جاده و300 باب مدرسه آماده ارائه خدمات
فرهادی در خصوص تعداد پایگاه های مستقر در ایم ایام نیز اظهار داشت: تعداد 24 پایگاه امداد جاده ای و 300 باب مدرسه به صورت مجهز در اختیار مسافران قرار خواهد داشت.
همچنین بیمارستان ها، شهرداری ها و پاک ها نیز با آمادگی کافی بهترین سفر را برای مسافران رقم خواهند زد. در این مراسم استاندار البرز و هیئت همراه ضمن بازدید از ناوگان و دستگاه های مستقر در مانور، سوار بر یک فروند بالگرد مجموعه هلال احمر استان بر فراز سپهر استان چرخید.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود