6 فروردین 1391
شماره خبر: 5931

استقبال گردشگران از بازارچه صنایع دستی کاخ سلیمانیه

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استقبال گردشگران از بازارچه صنایع دستی کاخ سلیمانیه

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی استان البرز گفت: گردشگران و مسافران نوروزی از بازارچه صنایع دستی دایر شده در مجموعه تاریخی کاخ سلیمانیه استقبال بسیار خوبی داشتند.
علی عبادی اظهار داشت: برای نخستین بار در طول تعطیلات نوروز امسال فرصت بازدید عمومی به صورت ویژه از کاخ معروف و باستانی سلیمانیه البرز که از جمله نقاط گردشگری و تاریخی مهم استان است، فراهم شد. وی تصریح کرد: این مجموعه همواره مورد استقبال و توجه مردم علاقه‌مند به آثار باستانی و محققان، پژوهشگران و جامعه دانشگاهی کشورمان بوده و به همین منظور ستاد تسهیلات نوروزی البرز، شرایط ویژه برای بازدید عمومی از این مجموعه در ایام نوروز امسال را فراهم کرده است. این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستگی و گردشگری البرز بازارچه صنایع نفیس دستی در کاخ تاریخی سلیمانیه دایر شده که تا امروز مسافران نوروزی استقبال بسیار خوبی از بازارچه فوق داشتند.
* عرضه بیش از 10 مدل از صنایع دستی البرز در بازارچه سلیمانیه
عبادی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح بازارچه فوق پرداخت و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده محوطه بیرونی کاخ سلیمانیه برای برگزاری این بازارچه اختصاص یافته است. جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی استان البرز تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا روز دوازدهم فروردین ماه از این بازارچه دیدن کرده و با صنایع دستی استان البرز آشنا شوند. به گفته این مسئول در بازارچه صنایع دستی کاخ سلیمانیه بیش از 10 مدل از آثار هنرمندان البرزی مانند معرق‌کاری، سفالگری، محرق، منبت، صنایع دستی دریایی، بافت گبه و گلیم، چرم‌دوزی و نقاشی روی چرم و پته‌دوزی بر روی آثار گلی برای بازدید عمومی عرضه شده است.
* لزوم حمایت از توسعه صنایع دستی
عبادی با بیان اینکه مسافران نوروزی و مردم استان البرز تاکنون استقبال خوبی از این بازارچه دارند، تاکید کرد: صنایع دستی نشانه فرهنگ کهن ایران زمین است که از گذشته‌های دور نسل به نسل و سینه به سینه به نسل امروز منتقل شده است. جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی استان البرز تاکید کرد: بر این اساس باید نهادهای دولتی از صنایع دستی و هنرمندان و صنعتگران این عرصه حمایت لازم را داشته و با زنده‌نگاه داشتن آن از فروپاشی فرهنگی جامعه جلوگیری کنند. وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه گام‌های بسیار خوبی در این حوزه از سوی دستگاه‌های مسئول برداشته شده که این امر موجب رونق و شکوفایی صنایع دستی در کشور به ویژه در استان البرز شده است.



منبع: خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود