31 فروردین 1391
شماره خبر: 6457

برنامه های هفته زمین پاک در البرز تشریح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برنامه های هفته زمین پاک در البرز تشریح شد

مدیرکل محیط زیست استان البرز از پاکسازی نمادین طبیعت،کارگاه آموزشی برای مربیان آموزش و پرورش و همیاران طبیعت به عنوان محور برنامه های هفته زمین پاک خبر داد.
حسن پسندیده در خصوص برنامه های هفته زمین پاک با اشاره به پیش بینی برنامه های متنوع در استان برای برگزاری مفید این هفته و اطلاع رسانی در مباحث زیست محیطی گفت: طی هماهنگی با آموزش و پرورش استان کارگاهی آموزشی و یک روزه برای 300 نفر از مربیان و معلمان این سازمان با موضوعات زیست محیطی پیش بینی شده است. وی گفت: این کارگاه با هدف افزایش سطح آگاهی مربیان و انتقال آن به دانش آموزان در نظر گرفته شده است. پسندیده در ادامه از آموزش بهیاران در این هفته خبر داد و گفت: در این برنامه همیاران در کارگاهی آموزشی تخصصی در حوزه های مختلف محیط زیست شرکت کرده و شیوه های حفظ زیستگاه و تنوع زیستی را یاد می گیرند. پسندیده گفت: این برنامه با مشارکت امور روستایی استانداری البرز و با هدف آموزش همیاران در کمک به جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و تصرف اراضی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست به ویژه پسماند تدارک دیده شده است. مدیرکل محیط زیست استان البرز از پاکسازی نمادین طبیعت خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت دانشحویان و دوستداران طبیعت در همه شهرستانهای استان برگزار می شود.
وی افزود: طی این برنامه کوهستان عظیمیه پاکسازی می شود. پسندیده از آموزش زیست محیطی در مدارس به عنوان دیگر برنامه در هفته زمین پاک نام برد و گفت: این برنامه با اعزام کارشناسان محیط زیست به صورت مستقیم در مدارس انجام می شود. پسندیده همچنین از برگزاری نشستی درباره موضوعات زیستی در حوزه های مختلف با حضور وی در رادیو البرز در روز اول هفته زمین پاک خبر داد. وی یادآور شد: همچنین در طول این هفته نشستی با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد. هفته زمین پاک از دوم تا نهم اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود