31 فروردین 1391
شماره خبر: 6465

آغاز به کار آزمایشی سیمای البرز از شبکه جام جم/زمین صداوسیما هنوز واگذار نشده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آغاز به کار آزمایشی سیمای البرز از شبکه جام جم/زمین صداوسیما هنوز واگذار نشده است

مدیرکل صد او سیمای البرز از آغاز بکار آزمایشی سیمای البرز خبر داد وگفت: راه اندازی تکمیلی سیمای البرز نیازمند رفع موانع است و هنوز زمین آن توسط دانشگاه پیام نور واگذار نشده است.
ناصرصفار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته، اظهار داشت: صدا وسیما و رسانه های مکتوب مکمل یکدیگرند و خلاء هر کدام به استان آسیب می رساند. وی افزود: تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی توسط صدا وسیما در کنار رسانه های مکتوب نقش تکمیل کننده ای را در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خواهد داشت. صفار گفت: بسترسازی های لازم و اقدامات اساسی جهت راه اندازی سیمای البرز در حال انجام است.
زمین صداوسیما هنوز واگذار نشده است
مدیرکل صدا وسیمای البرز بیان کرد: انتظارها برآن است تا سیمای البرز در خور وشایسته استان و در سطح استان های بزرگی همچون تهران، اصفهان وشیراز کارخود را آغاز کند.
صفار افزود: این خواسته به جا است و مخاطب سه میلیونی ضرورت تحقق این مطالبه را حائز اهمیت می سازد. وی ادامه داد: تحقق این امر منوط به بسترسازی های لازم در استان البرز است؛ و این در حالی است که بحث واگذاری زمین به سیمای البرز همچنان پر مشکل باقی مانده است و هنوز دانشگاه پیام نور با ایجاد چالش ها بر طبل جدایی می کوبد واین امر در روند اطلاع رسانی اخبار استانی به بدنه استان لطمه وارد می کند. صفار خواستار حل و فصل هر چه سریع تر این موضوع توسط مسئولان ارشد استانی شد. رئیس سازمان صداوسیما گفت: روند راه اندازی سیمای البرز با ایجاد زیرساخت های اساسی آن پروسه ای بلند مدت است و تکمیل روند آن دو الی سه سال به طول می انجامد.
راه اندازی سه بخش خبری و گفتگوی ویژه
صفار ادامه داد: با این وجود تجهیزات لازم جهت راه اندازی بخش خبر فراهم شده است و با مساعدت های قابل تقدیر استاندار مبنی بر خرید ساختمان جهانشهر در حال راه اندازی سه بخش خبری ساعت 20،16، 24 و گفتگوی ویژه خبری هستیم. وی سیگنال رسانی ها، فقدان فیبرنوری و تجهیزات لازم جهت ارتباطات راه دور را از دیگر مشکلات این سازمان جهت مخابره تصویر وصدا ذکر و افزود: ایجاد سیگنال های ارتباطی و مخابره آن از کرج به تهران جهت پخش نیازمند بسترسازی هایی است که در کرج وجود نداشت وباید فراهم می شد.
آغاز به کارآزمایشی سیمای البرز از شبکه جام جم سیما
صفار گفت: بخشی از نیازهای عظیم راه اندازی سیما تامین شده است وبه صورت آزمایشی کار خود را آغاز خواهدکرد. صفار ادامه داد: با آغاز به کارآزمایشی صدا و سیما تصویر و صدا از طریق سیستم دیجیتال روی شبکه جام جم و در بخش آنالوگ از شبکه پنج سیما پخش خواهیم داشت.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود