20 آبان 1391
شماره خبر: 14747

آغاز پخش آزمایشی بخش خبر سیمای البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز پخش آزمایشی بخش خبر سیمای البرز

سپیدار آنلاین: مدیرکل صدا و سیمای البرز از آغاز پخش آزمایشی بخش خبری صدا و سیمای البرز بر روی آنتن شبکه جام جم خبر داد و گفت: همچنان مشکل فیبر نوری مهمترین مشکل مرکز البرز است.
ناصر صفار در نشست خبری به مناسبت راه اندازی پخش آزمایشی شبکه استانی البرز با مرور اتفاقاتی که در این مدت برای راه اندازی مرکز فوق افتاده است، اظهار داشت: استان البرز با جمعیت بالا و ظرفیت های فرهنگی فراوان نیازمند سیمای استانی بود که به حول و قوه الهی با اهتمام جدی مسئولان و حمایت های مردمی این مهم در حال تحقق است.
وی با اشاره به اینکه مشکل زمین صدا و سیما و درگیری با دانشگاه پیام نور با گذشت 10 ماه بالاخره حل شد، گفت: حدود سه تا 4 سال برای ساخت و ساز سایت اصلی صدا و سیمای استان زمان نیاز است و این در حالی است که در بحث اعتبارات نیز مقرر شده در شروع کار 30 درصد را استان و 70 درصد را سازمان صداو سیما تخصیص دهد. صفار با بیان اینکه راه اندازی صدا و سیما نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار است، این میزان اعتبار نیمی برای راه اندازی بخش های فنی و نیمی دیگر برای محتوا و تامین نیروهاست که هر زمان از میزان 30 درصد اعتبار پیش بینی شده استانی مبلغی تخصیص یابد آمادگی شروع کار سایت اصلی مرکز صدا و سیما را داریم.
برون سپاری فعالیت ها محور شبکه استانی البرز
وی با اشاره به اینکه در سیمای استانی البرز محور کارها به سمت برون سپاری است ، از استقبال از طرح ها و برنامه های بخش خصوص با محوریت استان البرز برای ساخت و پخش در این شبکه خبر داد. صفار همچنین از راه اندازی پخش آزمایشی بخش خبری البرز در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور مسئولان سازمان صدا و سیما بر روی آنتن توافقی شبکه جام جم یک خبر داد و تاکید کرد: اگرچه چندین بار تا مرحله پخش آزمایشی جلو رفته بودیم ولی در حقیقت فراهم نبودن زیرساخت ها عامل اصلی به تاخیر افتادن پخش آزمایشی بود.
70 درصد جغرافیای استان به شبکه استانی دسترسی دارند
مدیرکل صدا و سیمای البرز گفت: در حال حاضر شبکه استانی البرز تنها شبکه استانی است که بر روی آنتن دیجیتال قابل دسترسی است و 70 درصد جغرافیای استان نیز می توانند این شبکه را دریافت کنند. وی همچنین از پیش بینی اتصال این شبکه به بخش های مهم استان نظیر استانداری، شهرداری؛ ورزشگاه انقلاب، مصلی نماز جمعه و .... نیز خبر داد و گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت ها امکان پخش زنده بسیاری از رویدادها نظیر مسابقات فوتبال ، خطبه های نماز جمعه و ....در شبکه استانی امکان پذیر خواهد شد. این مسئول با اشاره به اینکه امکانات موجود ظرفیت پخش 24 ساعته را ندارد، تنها در شرایط فعلی می توان در حد دو ساعت برنامه تلویزیونی و 45 دقیقه برنامه خبری را بر روی آنتن فرستاد. صفار با بیان اینکه پس از گذشت یک ماه از پخش آزمایشی و نمودار شدن نقاط ضعف و قوت پخش خبر به صورت دو نوبت پی گیری می شود، گفت: ساخت و تولید برنامه های با محوریت ظرفیت های استان، نماد ها و ... نیز در دستور کار قرار دارد. وی مهمترین مشکل صداو سیمای استان را بحث فیبر نوری و عدم تجهیز دفاتر خبری این استان در شهرستانها به فیبر نوری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با رایزنی های صورت گرفته به زودی مشکل فیبر نوری صدا و سیمای استان البرز برطرف شود. وی با یادآوری وعده استاندار قبلی مبنی بر خرید یک دستگاه اس ان جی از استاندار جدید خواست که عملیاتی شدن این وعده را در دستور کار قرار دهد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود