4 شهریور 1392
شماره خبر: 66078

خطبه های نماز جمعه کمالشهر

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خطبه های نماز جمعه کمالشهر


از امام صادق(ع) در تفسیر تقوا سوال شد که معنای تقوا چیست ؟ حضرت فرمودند : « لا یفقدک اللَّه حیث أمرک و لا یراک حیث نهاک » تقوا یعنی اینکه آنجایی که خداوند متعال امر کرده است که تو در آن عرصه حضور داشته باشی آنجا غایب نباشی ، آنجایی که باید دین را در عمل و رفتار و گفتار انجام بدهی آنجا غایب نباشی .
آن جاهایی که خداوند دوست ندارد تو رو ببیند آنجا تو را نبیند .این برای ما یک شاخص است که ما رضایت خدا را بر هر چیزی و بر هر کسی مقدم بداریم وقتی که رسیدیم به این حقیقت که این فرمان الهی است در انجام فرامین الهی هیچ ملاحظه ای را و هیچ ترسی از انجام اوامر الهی نداشته باشیم . ما در روایت های بسیاری داریم از اهل بیت نقل شده است که ای مردم اگر می خواهید فرزند شما بیمه شود و از همه خطرات در امان باشد ، فرموده اند: « حنکُو اَولادَکُم بتُربةِ الحُسین(ع) فَاِنَّهُ وَ امانٌ» فرزند خود را وقتی به دنیا می آید کام او را با تربت امام حسین(ع) بگیرید. برای اینکه انسان در این امنیت الهی قرار بگیرد دستوراتی برای ما صادر کرده اند پیامبر(ص) می فرمایند: مردم ایمان شما کامل نیست تا اینکه پیغمبر و اهل بیت پیامبر را از فرزندان خودتان بیشتر دوست داشته باشید. و این تصدیق پیامبر نشانه ایمان است . در خصوص عافیت داریم که هیچ چیزی به بنده مومن گواراتر از عافیت داده نشده است ، عافیت از بلا ، خداوند حتما همه انسان ها را مورد آزمایش قرار می دهد حضرت علی(ع) فرمودند: فردی را دیدم در حال دعا کردن است و از آزموده شدن به خداوند پناه می برد و حضرت فرمودند دعای شما برآورده نمی شود امکان ندارد که کسی امتحان نشود اگر می خواهی دعا کنی این گونه دعا کن «اللهم انی اعوذ بک من مضلات فی ارض» خدا یا من پناه می برم به تو نه از اینکه امتحان شوم ، از اینکه داری تو منو امتحان می کنی و من متوجه نیستم . گاهی اوقات جوانی مستی میآورد ،گاهی اوقات مال مستی می آورد گاهی اوقات عافیت و سلامتی غفلت می آورد برای انسان ، گاهی اوقات اقبال دنیا به انسان ، انسان را غافل میکند و لذا فرمودند : که عافیت از بلا یعنی عافیت از بلاها و امتحاناتی که انسان دارد امتحان می شود ولی متوجه نیست از این ها باید به خداوند متعال پناه برد و دیگر اینکه برای عافیتی که بدست آورده ایم شکر بکنیم. چقدر خداوند متعال فرصت هایی را برای ما ایجاد کرد تا به این عافیت اعتقادی و ایمانی برسیم عزیزان ماه مبارک رمضان خرج معنوی ۱۱ ماه ما بود بعضی ها طلبشان را در همان هفته اول صرف کرداند و بعضی ها آن حال و هوا را حفظ کرده اند ، هنوز با قرآن مأنوس هستند ، هنوز چشم و گوش را از حرام و معصیت و گناه حفظ کرده اند و هنوز آن لذت های عبادت و مناجات در آنها هست ، سحرها را هنوز غنیمت می شمارند اینها را باید به عنوان یک ذخیره معنوی برای خود حفظ کنیم . انس با قرآن ، ارتباط با قرآن می تواند .
خطبه دوم :
تقدیر و تشکر داریم از جناب سرهنگ معصومی مسئول بازرسی سپاه اما سجاد(ع). ۱) اوضاع و شرایط جهانی و بین المللی بسیار وحشتناک و بسیار غیر منطقی است آنهایی که در دنیا ادعای حقوق بشر می کنند آنهایی که در دنیا ادعای حمایت از حقوق بشر می کنند امروز ببینید که دنیا را به چه سمت و سویی می کشند. مقام معظم رهبری تعبیری داشتن در تنفیذ حکم ریاست جمهوری فرمودند : که همان طور که رئیس جمهور منتخب فرمودند باید با دنیا تعامل داشته باشیم ، بنده نیز این را تایید می کنم اما باید به این نکته توجه داشته باشم که ما امروز با دشمنی مواجع هستیم که نه اهل منطق است و نه اهل عقلانیت ، این دشمن حق و ناحق نمی شناسد ، بشریت نمی شناسد ، امروز به راحتی سلاح شیمیایی را در اختیار مخالفان سوریه قرار می دهند و اینها می شوند معترض قانونی ، اما مردم فلسطین که حتی یک اسلحه هم ندارند در کشور خودشان می خواهند از حق خودشان دفاع کنند می شوند تروریست این منطق کسانی است که دَم از حقوق بشر می زنند ، حالا یک کشور در دنیا پیدا شده است که حاضر نیست برای اینکه روی پای خود بایستد در برابر دیگران سر تعظیم فرو آورد آنها نمی توانند امروز پیشرفت های یک کشوری که تا دیروز مستعمره آنها بود امروز در حال پیشرفت است . عواملی وجود دارد که آنها فشارها را بر ایران تشدید کردند : اولین عامل تشدید فشارها پیشرفت ما است ، دومین عامل گفتمان انقلاب اسلامی است ، استقلال طلبی است ، خودکفایی است ، روی پای ایستادن است . سومین عامل اینکه در منطقه موجب بیداری اسلامی شده است . آنها نمی خواهند جمهوری اسلامی تجربیات انقلابی و اسلامی خود را به کشورهای دیگر انتقال بدهد بعد از پیروزی انقلاب مصر آنها به دنبال این بودند که هرگونه ارتباط مصر با ایران را قطع کنند چرا؟ چون فکر می گیرند ، ایده می گیرند ، این هم از جمله عواملی است که فشار را به جمهوری اسلامی زیاد کرده است تا به دیگر کشورها ثابت کنند ما قدرت برتر هستیم . امیدواریم خداوند متعال همه ملت های آزادی بخش را در مبارزه با استکبار جهانی موفق و پیروز بگرداند. ۲) دوم شهریور – شهادت سید علی اندرزگو را داریم. ۳) سوم شهریور – آغاز هفته دولت را داریم که به تعبیر مقام معظم رهبری بزرگداشت مقام شهیدان رجایی و باهنر در هفته دولت در واقع بزرگداشت گفتمان انقلاب است شخصیت هایی که زندگی آنها ، اهداف آنها ، روحیه تسلیم ناپذیری آنها و شهادت آنها یک فرهنگی است که ما باید همیشه زنده نگه داریم. ۴) چهارم شهریور – روز کارمند را داریم و به همه کارمندان تبریک عرض می نمایم . امیر مومنان علی(ع) می فرمایند: خوب است که کارمند در مواجعه با ارباب رجوع به این چند نکته عنایت کند: ۱- گوش دادن با فراغت ۲- توضیح دادن با متانت ۳- کار او را با دقت بررسی کردن ۴- و وقتی فهمیدید که ارباب رجوع چه می خواهد با عدال تصمیم گیری بکند و تبعیض قائل نشود ۵) پنجم شهریور- روز بزرگداشت زکریای رازی و روز داروسازی است. ۶) سوم شهریور روز پهلوانی و ورزش زورخانه ای است – ما باید ورزش را متناسب با فرهنگ اسلامی خودمان به آن بپردازیم شما می بینید که امروز ما حضور زنان را در جوامع ورزشی داریم و متأسفانه نظام استکباری سعی کرده است حضور زنان اسلامی را در مجامع بین المللی جلوگیری کنند نکته ای دیگر که باید از ورزشکارانی که نمادهای اسلامی در صحنه های بین المللی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود