30 خرداد 1391
شماره خبر: 8040

حضور موسسه تحقيقات علوم دامي کشور در جشنواره ملي و نمايشگاه گياهان دارويي

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سپیدار آنلاین: به منظور معرفي و قدرداني از تلاش‌هاي انجام شده پژوهشگران، نخستين جشنواره ملي و نمايشگاه گياهان دارويي ، فرآورده‌هاي طبيعي و طب سنتي ايران در مصلاي امام خميني با شعار "همراه با طبيعت، همگام با سلامت" برگزار شد.
سرزمين ايران از نظر تنوع گياهي، به خصوص از منظر گياهان دارويي، جايگاه منحصر به فردي در جغرافياي گياهي جهان دارد. بر اساس نظر گياه‌شناسان ، تعداد گونه‌هاي گياهي ايران در حدود 8000 گونه است و تحقيقات دانش‌پژوهان كشور نشان داده است كه از اين تعداد بيش از 2500 گونه داراي خواص دارويي، عطري، ادويه‌اي، آرايشي و بهداشتي، رنگ دهنده، طعم دهنده، مكمل غذايي، كنترل كننده حشرات و علف هرز و ساير موارد هستند. همچنین از تعداد كل گونه‌هاي شناخته شده، نزديك 1730 گونه به عنوان گياهان بومي ايران ( اندميك) مي‌باشند كه تنها در سرزمين ايران رويش كرده و به عنوان يك ظرفيت انحصاري در كشور محسوب مي‌شوند.
موسسه تحقيقات علوم دامي مستقر در البرز با حضور در این جشنواره تعدادي از دستاوردهاي تحقيقاتي خود در زمينه گياهان دارويي را در اين نمايشگاه ارائه نمود. طرح بررسي اثر حفاظت كنندگي بره موم زنبورعسل بر سرطان معده درموش ، بررسي اثر پرو تكتيو بره موم زنبور عسل ازجمله طرح هاي موسسه تحقيقات علوم دامي در نمايشگاه گياهان دارويي بودكه مورد استقبال پژوهشگران وبازديد كنندگان قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود