6 تیر 1391
شماره خبر: 8286

کاهش 14درصدی آمار کشته‌شدگان تصادفات سه ماهه اول سال در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کاهش 14درصدی آمار کشته‌شدگان تصادفات سه ماهه اول سال در استان البرز

رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد کشته های تصادفات در استان البرز 14 درصد کاهش داشته است.
حمید کمالوند در نشست خبری خود که پیش از ظهر سه شنبه برگزار شد از کاهش 14 درصدی آمار کشته شدگان سوانح رانندگی در استان البرز و در سه ماهه اول سال جاری خبر داد. وی اظهار داشت: در حوزه تلفات سوانح رانندگی در سه ماهه اول سال جاری، 270 نفر بنا به آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی که مرجع نهایی ارائه آمار کشته شدگان است، 270 نفر کاهش را شاهد بودیم. وی افزود: در سه ماهه اول سال گذشته 48 درصد تصادف با عابر پیاده ثبت شده بود که این آمار در سه ماهه اول سال جاری 30 درصد گزارش شده است. کمالوند همکاری چشمگیر شهرداری های مناطق مختلف استان در جانمایی و افزایش تعداد پل های عابر پیاده را عاملی موثر در کاهش تصادفات با عابر پیاده دانست و گفت: در حال حاضر 12 پل عابر پیاده به پل های استان اضافه شده و 20 پل دیگر در حال راه اندازی است. وی تصریح کرد: تعداد مناسب پل های عابر پیاده و جانمایی کارشناسانه آنها و همچنین مکانیزه کردن پل ها برای استفاده آسان تر افراد و ساماندهی پیاده روها و معابر شهری نقشی موثر در کاهش آمار تصادفات عابر پیاده خواهد داشت.
مکانیزه کردن معابر شهری در اولویت های پلیس راهور البرز
رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: در سال جدید افزایش سطح ایمنی و فرهنگ سازی در این مقوله از اولویت های پلیس راهور استان خواهد بود. وی همچنین در حوزه انضباط و نظم عمومی اظهار داشت: مکانیزه کردن سطح معابر و سطح شهر از طریق نصب دوربین های الکترونیکی در دستور کار پلیس راهور استان است. کمالوند در حوزه فرهنگ سازی برای افزایش سطح ایمنی گفت: به کار گیری توان و پتانسیل دانش آموزان و همکاری مناسب با آموزش و پرورش گامی موثر در کاهش تخلفات و حوادث رانندگی بوده که به جد مورد پیگیری و تداوم قرار خواهد گرفت.
ضرورت تعامل رسانه ها با راهنمایی و رانندگی
رئیس پلیس راهور البرز بر ضرورت تعامل رسانه های استان با پلیس راهور تاکید کرد و گفت: سهم زیادی از تخلفات و بی قانونی ها ناشی از ناآگاهی و عدم فرهنگ سازی بهینه است.
وی افزود: ازاین رو خبرنگاران و اصحاب رسانه با اطلاع رسانی صحیح و به موقع و تلاش در جهت فرهنگ سازی می توانند نقشی موثر درکاهش آمار تخلفات و سوانح رانندگی داشته باشند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود