17 تیر 1391
شماره خبر: 8634

پیگیری مسئولان برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی روستای علی‌آباد گونه

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پیگیری مسئولان برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی روستای علی‌آباد گونه

رییس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کرج از پیگری‌های مسئولان ذیربط استان البرز برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای روستای علی‌آباد گونه ر خبرداد.
حسن دین محمدی که همزمان ریاست شورای اسلامی روستای علی‌آباد گونه را نیز برعهده دارد در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری محمدشهرعنوان کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین مشکلی که ساکنین علی‌آباد گونه با آن روبرو هستند مشکل نبود آب شرب سالم و بهداشتی است. دین محمدی افزود: در این خصوص و برای رفع این مشکل مسئولان استانی دستوراتی صادر کرده‌اند تا مشکل مذکور هرچه سریعتر برطرف شود. این مسئول به جلساتی که در باب تعیین تکلیف وضعیت آب روستای علی‌آباد گونه با حضور مدیران استانی برگزار شده است اشاره کرد و گفت: در خصوص مرتفع کردن مشکل آب شرب روستای علی‌آباد گونه جلسات متعددی را برگزار کردیم و خوشحالیم که مسئولان ذیربط و خصوصاً مدیرکل امور روستاییاستانداری البرز همت ویژه‌ای را برای برطرف کردن این مشکل نشان داده‌اند. دین محمدی در ادامه گفت: به حتم در آینده‌ای نه چندان دور اهالی شریف روستای علی‌آباد گونه نتایج این جلسات را شاهد خواهند بود. به گفته دین محمدی یک از طرح‌های پیش رو برای برطرف کردن مشکل آب شرب روستای مذکور طرح انتقال آب شرب از نقاطی است که در محدوده این روستا واقع شده‌اند.
اجرای طرح فاضلاب روستایی
رییس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کرج اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت‌های کاری ما در سال جدید پیگیری برای انجام طرح‌های مطالعاتی فاضلاب روستایی در علی‌آباد گونه است که در نتیجه این پیگری امیدواریم که این مهم در مسیر اجرایی شدن قرار گیرد. اتمام و افتتاح ورزشگاه علی‌آباد گونه و احداث یک پارک برای ساکنین این روستا از اقدامات دیگری بود که این مسئول آنها را جزو اولویت‌های کاری شورا و دهیاری این روستا برشمرد. روستای علی‌آباد گونه با جمعیتی بیش از شش هزار نفر و وسعتی در حدود 30 هکتار درغرب محمدشهر و در جوار جنوب شرقی مهرشهر کرج قرار دارد. بارگاه ملکوتی امامزاده عبدالله(ع) که از نقاط زیارتی استان البرز است در این روستا قرار گرفته است.



منبع: شبکه خبری محمدشهر

ميهمان
پاسخ 15/06/1391 - 15:52 داود
بسمه تعالی
با سلام و احترام
در ابتدا از زحمات شما بزرگواران و اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی و کمک به توسعه روستای علی آباد گونه سپاسگزارم بنده ساکن این روستا می باشم و دوست داشتم محلی برای انعکاس نظرات مردم روستا وجود داشته با شد و شاید انعکاس آن بتواند برای ارتقا این روستا مفید باشد من پیشنهادات خودم را تیتر وار در ذیل ذکر خواهم نمود امید که مفید واقع گردد.
1. وضعیت استفاده از کنتور های برق و گاز نامطلوب می باشد به نحوی که در یک کوچه انواع کنتور قدیمی ، دیجیتال و حتی برق غیر مجاز استفاده می شود که این خود باعث تبعیض می باشد.
2. ساخت و ساز منازل مسکونی عموما غیراستاندارد و خطر ناک می باشد و نظارتی هم بر آن به نحو احسن نمی شود .
3.جاده بلوار از سر مخابرات ولد آباد به طرف علی آباد گونه به دلیل اصرار و اختلاف یا طمع چند مالک باعث ایجاد مشکلات تردد و ایجاد پیچ خطرناک و مسدود بودن یک لاین در قسمت زمین های کشاورزی نزدک امامزاده گردیده است . شایان ذکر است تا کنون باعث تصادف ، چپ شدن خودر به صورت متعدد گردیده است مصاحبه با کسبه و مردم شاهدی بر این مدعاست . آیا حقوق چند نفر بر هزاران نفر حال به هر دلیل ارجحیت دارد.
4. درانتهای بلوار مذکور در ضلع شمالی روستا جاده بسیا باریک و همیشه با دست اندازهای عمیق مواجه است که همچون منطقه ای خارج از محدوده تا اول محدوده مهر شهر همیشه خراب و باعث انحراف یا انصراف تردد وسایل نقلیه می گردد به عقیده اینجانب ادمه این بلوار اگر به صورت مسقیم احداث گردد و به جاده اصلی مرد آباد گردد باعث افزایش انگیزه تردد و نیز نقشی اساسی به رونق روستای علی آباد و دسترسی به جاده ماهدشت و فرودگاه استراتژیک پیام خواهد بخشید . نصب تیرهای چراغ برق در این مسیر بسیار ضروری است .
5.علارغم تحت پوشش بودن این روستا در حوزه محمد شهر هنوز سیستم جمه آوری زباله در این روستا و سطل های فلزی بزرگ مخصوص نصب نشده است .
6.جوبها ی آب خیابانهای روستا باید حتما بازسازی شوند البته با مصالح و جداول سنگی استاندارد و مخصوص که در حال حاضر استفاده نمی شود و نظارت نمی شود.
7. نصب وسایل ورزشی در همه جای کرج نصب گردیده است غیر از علی آباد گونه ، آیا این تجهیزات مخصوص مناطق خاصی است .
8.یک از بزرگترین مشکلات کودکان این روستا نبودن یک فضای بزرگ تفریحی و پارک است که در حال حاضر در محیط کوک و نامناسبی در مرکز روستا تهیه شده که اصلا مناسب نیست و تجهیزات غیر استاندارد آن باعث زخمی شدن کودکان گردیده است در خصوص این ادعا می توانید با اهالی روستا و آسیب دیدگان مصاحبه نمایید.پیشنهاد می گردد در خارج محوطه روستا ضلع غربی و جنوبی احداث گردد.
داود 15 /6/1391

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود