18 تیر 1391
شماره خبر: 8641

پیشرفت علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پیشرفت علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با بیان اینکه پیشرفت علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است، گفت: استان البرز یک استان نخبه پرور است.
حسینعلی علیخانی با بیان اینکه پیشرفت علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است، اظهار داشت: این امر بسیار امیدوار کننده است و می توان گفت که استان البرز یک استان نخبه پرور است. رئیس بنیاد نخبگان استان البرز افزود: هم اکنون 800 مخترع البرزی که بالقوه ممکن است استعداد نخبه و برتر داشته باشند و ادعای این امر را دارند شناسایی شده اند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر هشت هزار نفر عضو هیئت علمی دانشگاه های استان البرز هستند و دستاوردهای علمی بسیار زیادی دارند. رئیس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: بیش از 30 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی و پژوهشی در استان البرز وجود دارد. وی ادامه داد: اگر اختراعی از یک نفر پذیرفته شد به عنوان مخترع سطح سه کشور شناخته می شود که اعتبار سه تا پنج میلیونی به وی داده می شود تا ایده اش را کامل کند و همچنین از مزایای نظام وظیفه نیز برخوردار می شود وام قرض الحسنه و وام خودرو نیز از دیگر مزایای آن است.
رئیس بنیاد نخبگان استان البرز تاکید کرد: بنیاد نخبگان باید یک مکانیسمی داشته باشد تا برگزیدگان را انتخاب کند و همچنین انتخاب مخترعان باید دارای شرایط لازم باشد. وی افزود: در حال حاضر 10 مدرسه تیزهوشان در کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ فعال است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود