24 تیر 1391
شماره خبر: 8884

اداره تحقیق اوقاف نقش تاثیرگذاری در تحقق اجرای نیات واقفین دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اداره تحقیق اوقاف نقش تاثیرگذاری در تحقق اجرای نیات واقفین دارد

مسئول اداره تحقیق اداره كل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: این واحد نقش تاثیرگذاری در تحقق اجرای نیات واقفین و قوانین و مقررات وضع شده دارد.
سید 'مرتضی رحمانی' افزود: این اداره به حكم قانون به عنوان یك مرجع خاص صلاحیت رسیدگی به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی در امور اوقافی را برعهده دارد .
وی با اشاره به اینكه اداره تحقیق مركب از دو شعبه حقوقی و حسابرسی است ، اظهار داشت: شعبه حقوقی یك نهاد شبه قضایی بوده و دارای صلاحیت رسیدگی خاص است . وی خاطرنشان كرد: یكی از وظایف مهم اداره تحقیق رسیدگی و اظهار نظر در خصوص عملكرد دست اندركاران و متولیان موقوفات است . رحمانی ادامه داد : تحقیق و رسیدگی و اعلام نظر در مورد تشخیص متولی ، ناظر و موقوف علیهم موقوفات ، وقفیت املاك و تشخیص متصرفات عام از خاص ، رسیدگی و اظهار نظر در مورد تطبیق مصارف درآمد موقوفات ، رسیدگی به درآمد و هزینه های متصرفات و بقاع و اماكن متبركه از دیگر وظایف مهم اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه است. وی یادآور شد : موارد ذكر شده تنها بخشی از وظایف اداره تحقیق در دو شعبه حقوقی و حسابرسی بوده كه امید است اشخاصی كه به نحوی در اداره متصرفات دخالت دارند در كنار علم و عمل به قوانین ، زمینه اداره مطلوب متصرفات را فراهم آورند .



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود