27 تیر 1391
شماره خبر: 9044

بیش از دو میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه منتظر قائم كرج تولید شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بیش از دو میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه منتظر قائم كرج تولید شد

سپیدار آنلاین: مدیر عامل نیروگاه منتظر قائم فردیس كرج گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری دو میلیون و 336 هزار و 847 مگاوات ساعت برق دراین نیروگاه تولید و در اختیار شبكه برق كشور قرار گرفته است.
'عبدالرضا گودرزی' افزود: این میزان برق طی 25 هزار و 473 ساعت كاركرد واحدهای این نیروگاه تولید شده است. وی ادامه داد: برای تولید این میزان برق بیش از 102 میلیون لیتر سوخت مازوت ، حدود 435 میلیون متر مكعب گاز و بیش از سه میلیون 670 لیتر گازوئیل مصرف شده است . وی اظهار داشت : عملیات تعمیرات اساسی و دوره ای انجام شده بر روی واحدهای این نیروگاه نیز در این مدت دو هزار 454 ساعت بوده است. گودرزی همچنین با چشمگیر توصیف كردن فعالیت های واحد شیمی این نیروگاه گفت: امور بهره برداری شیمی نیروگاه منتظرقائم طی این مدت ، علاوه بر انجام مسئولیت اصلی خود بیش از یك میلیون 600 هزار متر مكعب آب نرم و مقدار قابل توجهی آب بی یون برای واحدهای بخار وسیكل تركیبی این نیروگاه تولید كرده است . مدیر عامل نیروگاه منتظر قائم فردیس كرج افزود: اكنون این نیروگاه استانداردهای مدیریت كیفیت، ایمنی و بهداشت حرفه ای و محیط زیست را در مجموعه خود مستقر كرده و در بازنگری به عمل آمده از سوی شركت KQRنماینده شركت گواهی دهنده ISCاسترالیا، توانست اعتبارگواهینامه های فوق الذكر را برای مدت یك سال تمدید كند.
وی یادآور شد: نیروگاه منتظر قائم استان البرز با قدمتی بالغ بر 40سال اكنون حدود چهاردرصد برق مورد نیاز كشور را تولید می كند. نیروگاه منتظر قائم فردیس كرج در زمینی به وسعت 70 هكتار و در جنوب كلانشهر كرج واقع شده است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود