31 تیر 1391
شماره خبر: 9191

افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه مددجویان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه مددجویان البرز

سپیدار آنلاین: معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: در راستای توانمندسازی افراد زیر پوشش این نهاد، امکانات و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه این مددجویان در استان البرز افزایش می‌یابد.
علی‌اصغر شیری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در کمیته امداد اجرا می‌شود، توانمندسازی افراد زیر پوشش به میزانی است که آنها برای تامین مخارج و هزینه‌های زندگی خود نیازی به کمک‌های امداد نداشته باشند. وی تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که برای تحقق هدف فوق داریم، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان است که این طرح در سال گذشته با جدیت اجرایی شد.
ارائه آموزش‌های فنی به حدود 5 هزار مددجوی البرزی
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد البرز ادامه داد: در همین راستا سال گذشته بیش حدود 5 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در سراسر استان البرز از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شده و توانستند این دوره‌ها را با موفقیت به پایان برسانند. شیری گفت: این افراد پس از تکمیل دوره‌های آموزشی از تسهیلات لازم برای راه‌انداخت کسب و کاری مناسب نیز برخوردار شدند. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه تسهیلاتی به مددجویان فوق پرداخت شده؟‌ گفت: وقتی یک نفر مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کند، به معنی آن است که در یک رشته فنی دارای مهارت است. معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد البرز افزود: این فرد یا باید به کارگاه‌های مرتبط معرفی شده و یا با دریافت تسهیلات مالی به صورت فردی وارد بازار کار شود. این مسئول متذکر شد: برای مددجویان کمیته امداد در استان البرز که این دوره‌ها را پشت‌سر گذاشته‌اند، هر دو شیوه انجام شده است. وی در پایان تاکید کرد: با توجه به دستاوردهای خوبی که در حوزه توانمندسازی افراد زیر پوشش با اجرای این طرح داشتیم، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و حمایت از اشتغال مددجویان را در سال جاری نیز تداوم داده و امسال این امکانات افزایش نیز یافته است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود