7 مرداد 1391
شماره خبر: 9465

افتتاح مدول دوم تصفیه خانه آب کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افتتاح مدول دوم تصفیه خانه آب کرج

سپیدار آنلاین: مجید طاهرخانی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: در حال حاضر 62 درصد از عملیات اجرایی تصفیه خانه شماره دو آب کرج انجام شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی هم‌اکنون قسمتی از مدول دوم تصفیه خانه به اتمام رسیده و ظرف ماه جاری به صورت موقت و آزمایشی وارد مدار می‌شود.
مهندس حسین نوری افزود: علاوه بر این، عملیات خط انتقال به تصفیه خانه دوم آب کرج نیز شروع شده که با بهره‌برداری از این دو طرح به طور قطع افزایش کمی و کیفی در آب شرب این کلانشهر را شاهد خواهیم بود. مدیرعامل آبفای البرز اظهار کرد: به منظور تامین آب کلانشهر کرج مصوبه تخصیص 20 میلیون مترمکعب برداشت سالانه از آب سد کرج و 10 میلیون مترمکعب از آبخوان‌های آن از وزارت نیرو نیز اخذ شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 میلیون مترمکعب از 165 میلیون مترمکعب یعنی حدود 3 درصد نیاز آبی سالانه کرج بزرگ از سد امیرکبیر تامین می‌شود، بیان کرد: با مصوبه جدید و ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله توسعه تصفیه خانه آب شماره یک، این مقدار در آینده‌ای نزدیک به 12 درصد افزایش می‌یابد.
وی افزود: همچنین با راه‌اندازی مدول دوم تصفیه خانه آب کرج درصد تامین آب این شهر از سد طالقان به زودی از 9 درصد کنونی به 21 درصد افزایش می‌یابد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز شایعات مربوط به بهداشتی نبودن آب شرب کرج را به شدت رد و اضافه کرد: سلامت آب کرج بر اساس نتایج آزمایش‌هاي انجام شده مورد تضمین است و جای هیچ گونه نگرانی نیست. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در خصوص تامین آب مورد نیاز مسکن مهر نیز گفت: تاکنون حدود 50 هزار مترمکعب از مجموع 80 هزار مترمکعب حجم مخازن پیش‌بینی شده برای تامین آب مسکن مهر در 5 نقطه استان البرز ساخته و آماده بهره‌برداری شده است. مهندس حسین نوری افزود: بقیه این مخازن در حال ساخت است و تا پایان سال 92 به اتمام خواهد رسید. وی تصریح کرد: برای آب رسانی به مسکن مهر همچنین تاکنون 65 کیلومتر خطوط انتقال، 64 کیلومتر شبکه توزیع و تعداد 14 حلقه چاه نیز حفر شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در خصوص فاضلاب کرج گفت: فاز نخست این طرح که مناطق عظیمیه، مهر شهر و بخشی از کرج را در بر می‌گیرد از سال 74 با اعتباری معادل 930 میلیارد ریال شروع و تاکنون 550 میلیارد ریال آن به مصرف رسیده است.
به گفته وی، این طرح هم‌اکنون از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 93 مجموعه آن که 7 هزار و 600 هکتار مساحت دارد به بهره‌برداری برسد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز در مورد طرح فاضلاب شهرهای نظرآباد، محمدشهر، طالقان و کمال شهر گفت: با توجه به مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری به استان البرز مطالعات فاضلاب شهرهای یاد شده در دست انجام است که پس از تصویب و تامین اعتبارات لازم عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد. وی اظهار کرد: در سفر سوم ریاست جمهوری به استان البرز 5 مصوبه تکمیل مطالعات و شروع عملیات تاسیسات فاضلاب شهرهای طالقان، نظرآباد، محمدشهر و کمال شهر همراه با ساخت ساختمان‌های اداری آبفای استان مصوب شد که تاکنون مطالعات زیست محیطی طرح‌های فاضلاب چهار شهر نامبرده به اتمام رسیده و مطالعات فاز نخست شهرهای طالقان و نظرآباد نیز جهت تصویب به شرکت مهندسی ارسال شده است. به گفته وی، مطالعات فاضلاب شهرهای محمدشهر و کمال شهر نیز هم‌اکنون در حال انجام است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود