17 مرداد 1391
شماره خبر: 9921

مركز كنترل و پایش محیط زیست استان البرز به بهره برداری رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مركز كنترل و پایش محیط زیست استان البرز به بهره برداری رسید

سپیدار آنلاین: مركز كنترل و پایش محیط زیست استان البرز روز دوشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار البرز به بهره برداری رسید .
یكی از برنامه های مهم و اولویت های ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست ، ایجاد زیر ساختهای مناسب جهت پایش الكترونیك صنایع و منابع آلاینده در محیط زیست به صورت لحظه ای (online) است. با راه اندازی این مركز می توان نسبت به بررسی وضعیت كیفی هوای شهر كرج از طریق ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، بررسی وضعیت كیفی منابع آب در رودخانه های كرج و طالقان، همچنین واحدهای صنعتی مجهز به سیستم پایش لحظه ای (online)،به روش كنترل از راه دور اقدام كرد.
مدیر مركز كنترل و پایش محیط زیست استان البرز در حاشیه آیین افتتاحیه این مركز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 14 ایستگاه پایش لحظه ای به مركز كنترل پایش استان البرز متصل هستند كه از این تعداد، شش ایستگاه از منابع ثابت آلاینده وظیفه كنترل پایش پساب خروجی (فاضلاب) واحدهای تولیدی و صنعتی را داشته و یك ایستگاه نیز خروجی دودكش شركت سیمان آبیك را كنترل می كند. 'محمدجواد نیك كار' افزود: همچنین چهار ایستگاه سنجش آلودگی آب جهت كنترل پایش منابع آب رودخانه حفاظت شده كرج و رودخانه شاهرود طالقان به این مركز متصل هستند. وی اظهار داشت: اتصال سه ایستگاه سنجش آلودگی هوای محیطی در سطح مركز استان (شهر كرج) نصب شده كه وظیفه كنترل كیفی هوای كرج را برعهده دارند. نیك كار گفت: در اجرای برنامه پنجم توسعه، واحدهای تولیدی صنعتی بزرگ مقیاس باید تا پایان برنامه مجهز به سیستم های پایش لحظه ای شوند كه در حال حاضر در سال اول در سطح استان هفت واحد تولیدی صنعتی مجهز به سیستم های پایش لحظه ای شده اند و امیدواریم تا پایان سال این تعداد به بیش از 10 واحد برسد. وی بیان داشت: همچنین كنترل پایش 20 مركز معاینه فنی خودروهای سبك و سنگین نیز برعهده این مركز است. مركز كنترل و پایش محیط زیست استان البرز در جوار اداره حفاظت محیط زیست كرج واقع در شهرك اداری بالاتر از میدان طالقانی با زیربنای 250 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی ساخته شده است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود