9 شهریور 1391
شماره خبر: 10954

مساجد بهترین جایگاه اطلاع رسانی و تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مساجد بهترین جایگاه اطلاع رسانی و تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی هستند

سپیدار آنلاین: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج گفت: مساجد بهترین جایگاه اطلاع رسانی و تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی روز دنیا هستند.
حجت الاسلام محمد محمدی مجد در خصوص نقش و جایگاه مساجد در جامعه اسلامی گفت: مسجد همان گونه که از نامش پیداست یعنی محل سجده و محل عبادت و از همان روز اول که اسلام شکل گرفت مسلمانان به دستور خداوند موظف شدند مکانی را برای اقامه نماز به منظور انجام عبادات و بندگی خدا مشخص کنند که آن را مسجد نام نهادند. وی افزود: مسجد هم از لحاظ عبادی و هم از لحاظ سیاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا مردم موظف هستند مساجد را همیشه پاکیزه نگه دارند و بجز عبادت و بندگی خدا استفاده دیگری از آن نشود و از همه مهم‌تر نمازها در آن اقامه شود. وی اظهار داشت: مسجد از لحاظ سیاسی بهترین جایگاه دین بزرگ اسلام برای اطلاع رسانی و تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی برای مردم نمازگزار است.
مساجد همواره بزرگترین پایگاه دینی و اجتماعی در دنیا هستند
محمدی مجد گفت: امروز مسجد در دنیا بزرگترین پایگاه اجتماعی و دینی بوده و به تعبیر امام راحل، مسجد به منزله سنگر است به همین علت دشمنان اسلام از مساجد و اجتماع مردم در آن هراس دارند زیرا در حقیقت مردم در انی مکان مقدس از لحاظ روحی و اعتقادی و کسب آگاهی آمادگی پیدا کرده و تقویت می‌شوند.
وی تصریح کرد: در صدر اسلام بزرگترین برنامه‌های سیاسی و نظامی جهان اسلام در مساجد طراحی می‌شد و نقشه تصرفات شرق و غرب در مسجد شکل گرفته و طراحی می‌شد بنابراین مسلمانان باید به این پایگاه الهی و مکان مقدس توجه ویژه داشته باشند و حضور آنها در مساجد برای اقامه نمازها و به ویژه نمازهای جمعه و برای انجام مراسم‌های دینی امری ضروری و در شرایط ویژه و خاص، واجب است.
عوامل جذب مردم به مساجد باید تقویت شوند
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شمال گفت: باید نسبت به عواملی که سبب جذب مردم در مساجد می‌شود بسیار توجه داشت از قبیل معماری مسجد که باید زیبا و پر جاذبه و دلنشین باشد و از لحاظ معماری اسلامی خوب و عالی ساخته شود همچنین از امکانات رفاهی سرمایشی و گرمایشی به گونه‌ای باشد که مردم در آنجا احساس راحتی کنند و از همه مهم‌تر از نظر پاکیزگی و نظافت شرایط خوبی را دارا باشد. محمدی مجد افزود: از لحاظ برنامه‌ریزی و نرم افزاری، مسجد باید پیش نماز با سواد، مبتکر، نواندیش و پرکار داشته باشد و آموزش‌های قرآنی، دینی، فرهنگی، پررنگ و پر جاذبه باشد زیرا این عوامل باعث جذب مردم و به ویژه جوانان در مساجد می‌شود.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود