19 شهریور 1391
شماره خبر: 11338

استان البرز از لحاظ تعداد محوطه های تاریخی و قدمت آثار بسیار غنی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

استان البرز از لحاظ تعداد محوطه های تاریخی و قدمت آثار بسیار غنی است

سپیدار آنلاین: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: استان البرز از لحاظ تعداد محوطه های تاریخی و قدمت آثار بسیار غنی است.
ابوالفضل عبیدی اظهار داشت: استان البرز از لحاظ تعداد محوطه های تاریخی و قدمت آثار بسیار غنی و ارزشمند است که اخیراً نیز برخی از محوطه ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. وی ادامه داد: بر اساس حفاری های جدید کارهای مقدماتی مطالعات یکی از این محوطه ها در حال انجام است که محوطه بسیار ارزشمند است که نقش ویژه ای در محدوده مطالعاتی دشت قزوین ایفا می کند. معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: این پروژه هم اکنون در مرحله پژوهش های اولیه و گمانه زنی است.
فرهنگ سازی در حفظ آثار تاریخی توسط خود مردم بسیار مهم است
عبیدی با تاکید براینکه فرهنگ سازی در حفظ آثار تاریخی و فرهنگی توسط خود مردم بسیار مهم است، تصریح کرد: این مردم هستند که می توانند به خوبی از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی به خوبی حفاظت کنند. وی ادامه داد: رسیدن به درک اینکه آثار تاریخی امانتی از گذشتگان است که باید به آیندگان تحویل داده شود بسیار مهم است. معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: هر یک از آثار تاریخی به عنوان یک برگی از شناسنامه فرهنگ و تاریخ یک کشور مد نظر است. عبیدی اظهار داشت: در حفظ و نگهداری آثار تاریخی کشور به غیر از نهادها و دستگاه های دولتی و در راس آن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که مردم می توانند در راستا نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود