3 اسفند 1392
شماره خبر: 116985

خاطره نویسان دفاع مقدس همواره در حال تولید اسناد فرهنگی جنگ هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

خاطره نویسان دفاع مقدس همواره در حال تولید اسناد فرهنگی جنگ هستند


مدیر کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری کشور گفت: خاطره نویسان دفاع مقدس به صورت مستمر در حال تولید اسناد فرهنگی مربوط به دوران جنگ تحمیلی هستند.
نصرت الله صمدزادهˈ در نشست تخصصی کارشناسان خاطره نگاری و تاریخ شفاهی استانهای البرز، قزوین، قم و شهرهای دماوند، شهریار و ورامین که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: خاطراتی که توسط خاطره نویسان دفاع مقدس از رزمندگان و بازماندگان این دوران جمع آوری می شود، اسنادی هستند که برای آیندگان به یادگار می ماند. وی اظهارکرد: یکی از مواردی که بایستی در خاطره نویسی و بعد فرهنگی جنگ مورد توجه قرار گیرد در نظر گرفتن سیر تاریخی و فرهنگی دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و پس از آن است که کمتر در نقدها و خاطره ها به آن پرداخته شده است.
وی گفت: یک پژوهشگر دفاع مقدس به خوبی نمی داند که در 35 سال گذشته چه اتفاق هایی افتاده که لازم است خاطره نویسان و رزمندگان در این زمینه بهتر به ابعاد دفاع مقدس بپردازند.
صمدزاده یکی از راههای رفع این مشکل را دوره شناسی تاریخی توسط خاطره نویسان عنوان کرد و افزود: در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن ، تا کنون پنج دوره تاریخی را پشت سرگذاشته ایم که اگر چه در هریک از این دوره ها با افزایش کمی نشر در حوزه دفاع مقدس روبرو هستیم ولی باید دید که این افزایش در کیفیت آثار نیز دیده می شود؟
جمع آوری خاطرات دفاع مقدس دشوار است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در این نشست گفت: جمع آوری خاطرات هشت سال دفاع مقدس با گذشت سالها از پایان آن دوران، کاری دشوار برای خاطره نویسان است زیرا احتمال فراموشی خاطرات از سوی رزمندگان و جانبازان وجود دارد. سردار

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود