6 مهر 1391
شماره خبر: 12266

نقش روحانيت در دفاع مقدس نقشي کليدي بود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نقش روحانيت در دفاع مقدس نقشي کليدي بود

سپیدار آنلاین: حجت الاسلام موحد گفت: حضور روحانيت در صحنه هاي مختلف دفاع و تبيين مفاهيمي همچون شهادت طلبي، دفاع از ميهن، صبر، ‌ايثار و مقاومت در نيروهاي بسيج و سپاه چنان روحيه اي ايجاد کرده بود که هر کجا عمليات هاي نظامي به مشکل بر مي خورد به عنوان خط شکن وارد شده و آن جبهه را فتح مي کردند.
حجت الاسلام محمدجواد موحد مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام حسن مجتبي(ع) استان البرز ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: اعتقاد ما در اين است که جنگ هم بخش عمدش يک جنگ عقيدتي بود در واقع دشمنان ما اين جنگ را به ما تحميل کردند و مستلزم اين بود که روحانيت ضمن تبيين و تشريح اهداف اين جنگ براي احاد مردم خودشان نيز در صحنه حضور مستقيم داشته و از نزديک بتوانند بقيه مردم را نيز تشويق کنند تا بتوانند در مقابل دشمن ايستادگي و مقاومت کنند. مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام حسن مجتبي(ع) استان البرز افزود : روحانيت در دوران دفاع مقدس از سويي مسلح به سلاح جنگي و از سوي ديگر مسلح به سلاح فرهنگ قرآني و اسلامي بود و مبلغان روحاني در کنار فعاليت هاي رزمي به تبليغ دين مي پرداختند. وي اظهارداشت: حضور روحانيت در صحنه هاي مختلف دفاع و تبيين مفاهيمي همچون شهادت طلبي، دفاع از ميهن، صبر، ‌ايثار و مقاومت در نيروهاي بسيج و سپاه چنان روحيه اي ايجاد کرده بود که هر کجا عمليات هاي نظامي به مشکل بر مي خورد به عنوان خط شکن وارد شده و آن جبهه را فتح مي کردند. حجت الاسلام موحد تاکيد کرد: امروز همچون سالهاي دفاع مقدس روحانيت بايد بااطلاعات روز پا به عرصه بگذارد تا پاسخ تمام شبهات قشر جوان را به درستي ارائه کند. وي بيان کرد : اگر تعداد شهدا و جانبازان روحاني را با توجه به جمعيت روحانيت بسنجيم متوجه مي شويم که حوزويان بيشتر از ساير اقشار حتي سپاه ، شهيد و جانباز تقديم اسلام و انقلاب کرده اند بر همين اساس نسبت به آمار و جمعيتي که در دفاع مقدس نقش آفريني کردند روحانيت بيشترين سهم را داشته است و همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند: تقريبا از هر ۱۰۰ نفر جمعيت روحانيت يک نفر به شهادت رسيد. وي خاطر نشان کرد: در جمع شهدا هشت سال دفاع مقدس، مرجع تقليد روحاني ، فرمانده شهيد روحاني ، فرمانده گردان شهيد روحاني و مسئولين تراز اول مثل شهيد محلاتي که نماينده حضرت امام(ره) بود و اجتهاد ايشان نيز به عنوان شهيد مسلم بود، وجود داشته است. حجت الاسلام موحد گفت: بالغ بر ۵۰۰۰ روحاني شهيد تقديم به دفاع مقدس و نظام جمهوري اسلامي ايران شد که نشانگر حضور روحانيت در دفاع مقدس و و جنگ تحميلي بوده است. وي در پايان اظهارداشت : در استان البرز که ما بيش از ۵۰ تا از روحانيون شهيد را شناسايي شده و ۲سال پيش براي اين عزيزان در سطح استان البرز يادواره با شکوهي برگزار گرديد .





منبع: خبرگزاري موج

ميهمان
پاسخ 7/07/1391 - 23:55 هادیان البرزHADIAN ALBORZ.IR
دوست عزیز این خبر اختصاصی ساسیت هادیاین البرز بوده است لطفا در موقع منتشر کردن خبر منبع خبر را نیز ذکر فرمایید . با تشکرwww.hadianalborz.ir

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود