20 خرداد 1393
شماره خبر: 123646

سهم نیم درصدی «فرهنگ ،هنر و رسانه» از اعتبارات کشوری

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سهم نیم درصدی «فرهنگ ،هنر و رسانه» از اعتبارات کشوری


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم سرانه های فرهنگی را در کشور پایین اعلام کرد و گفت: از کل اعتبارات کشور تنها نیم درصد آن به حوزه فرهنگ ،هنر و رسانه اختصاص دارد.
علی اصغر کاراندیش در آیین افتتاح نخستین نگارخانه استاندارد در استان البرز با اعلام این خبر گفت: از کل اعتبارات کشور 65 درصد مربوط به بخش " فرهنگی – اجتماعی" است.
اختصاص 4.5 درصد اعتبارات فرهنگی کشور به حوزه «فرهنگ،هنر و رسانه »
وی این آمار را به تفکیک بخش های مختلف برشمرد و افزود: از 65 درصد مذکور 49 درصد به بخش رفاه و تأمین اجتماعی، 30 درصد به آموزش و پرورش و آموزش عالی، 15 درصد به بهداشت و درمان، 8 درصد به بخش ورزش و جوانان و 4.5 درصد به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اختصاص دارد. کاراندیش در ادامه سهم 4.5 درصد حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را نیز ناچیز در خواند و گفت: از رقم ذکر شده 15 درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 23 درصد به صدا و سیما، 9 درصد به میراث فرهنگی ، 10 درصد به حوزه های علمیه، 6 درصد به سازمان تبلیغات اسلامی و مابقی نیز در سایر بخش ها هزینه می شود. وی افزود: با این اوصاف از کل بودجه کشور نیم درصد سهم حوزه فرهنگ، هنر و رسانه است و این رقم در مقابل مطالبات جامعه گسترده هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه کافی نیست.
بودجه فرهنگ و هنر در استانها عادلانه توزیع می شود
معاون وزیر ارشاد در ادامه بیان کرد: علی رغم بودجه ناچیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس سیاست گذاری های جدید از این پس بودجه فرهنگ و هنر در استانها به صورت عادلانه توزیع خواهد شد. وی افزود: تا پیش از این 80 درصد بودجه وزارت ارشاد در پایتخت هزینه می شده است؛ که با رویکرد جدید این اعتبارات به سمت استانها هدایت خواهد شد.
افزایش اعتبارات فرهنگی البرز در سال 93
کاراندیش در ادامه نویدی نیز به اهالی فرهنگ و هنر داد و گفت: با دیدگاه مقام معظم رهبری به مسئله خطیر فرهنگ و سیاست گذاری های جدید این وزارتخانه در سطح کشور، طی سال جدید سهم بودجه فرهنگی در استان البرز نیز افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود