10 مهر 1391
شماره خبر: 12500

سلسله نشست‌های تحلیل ادبیات معاصر ایران در استان البرز برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سلسله نشست‌های تحلیل ادبیات معاصر ایران در استان البرز برگزار می‌شود

سپیدار آنلاین: سلسله نشست‌های تحلیل ادبیات معاصر ایران با عنوان «همسفر و همسفره شهیران و شاعران و ادیبان معاصر» از سوی جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی در استان البرز برگزار می‌شود.
احمدرضا فیروزی، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی درباره اهداف این نشست‌ها اذعان کرد: شناخت و آگاهی از بزرگان ادبیات و آثار ادبی زمانه که روایت‌گر فرهنگ غنی خودی و هویت ملی- دینی هستند پاسخی است به کیستی ما؛ که لازم است به منظور جلوگیری از دلدادگی بی‌چون و چرا به فرهنگ بیگانه که هر طرف آوازش بلند است نسل جوان فرهیخته با آن آشنا شود. وی با بیان این که این نشست‌ها با هدایت و راهبری آقای دکتر عسگر عسگری حسنکلو، عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی و داستانی دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود افزود: این نشست‌ها در 15 نشست تعریف شده است که مقرر است دوشنبه هر هفته از ساعت 19 تا 21 در سالن اجتماعات دانشگاه خورزمی اجرا شود. معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد:این نشست‌ها، اختصاص به تبیین آثار و احوال شاعران و نویسندگان شهیر معاصر دارد و «معرفی و تبیین جریان‌های شعری معاصر»، «معرفی و تبیین روش‌ها و سبک‌های نویسندگی معاصر»، «معرفی و تبیین آثار و احوال شاعران نامدار معاصر»، «معرفی و تبیین آثار و احوال نویسندگان نامدار معاصر» و «نقد و بررسی چند رمان برتر معاصر» از جمله محورهای این نشست‌ها است. گفتنی است علاقه‌مندان شرکت در این نشست‌ها برای آگاهی بیشتر می‌توانند با شماره تلفن دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی به شماره‌ی 02634505151 تماس بگیرند.
سلسله اردوهای علمی فرهنگی دانشجویان در استان البرز برگزار می‌شود
سلسله اردوهای علمی فرهنگی ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان البرز با 20 اردوی علمی، فرهنگی و صنعتی از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی در این استان برگزار می‌شود. احمدرضا فیروزی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد خوارزمی با اعلام این خبر گفت: این اردوها با هدف تقویت روحیه خودباوری و هویت ملی دانشجویان وتقویت رابطه دانشگاه‌ها و دانشجویان با مراکز فرهنگی، تحقیقاتی و صنعتی کشور، و به منظور آشنایی دانشجویان با مواریث فرهنگی و تمدنی و پروژه‌ها و توانمندی‌های صنعتی، علمی،‌آموزشی، اقتصادی و زیربنایی کشور برگزار می‌شود. وی با اشاره به اینکه تمام شرکت کنندگان در اردوها در طول اردو بیمه هستند، افزود: این اردوها از دو بخش علمی – صنعتی و فرهنگی تشکیل شده است که در بخش علمی – صنعتی، دانشجویان از پروژه‌ها و صنایع موفق کشور و در بخش فرهنگی نیز از مواریث فرهنگی و موزه‌های فرهنگی تاریخی بازدید خواهند کرد. فیروزی در پایان گفت: این اردوها همزمان با هفته گردشگری آغاز خواهد شد و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته در طول سال ادامه خواهد داشت.


منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود