11 تیر 1393
شماره خبر: 125097

کودکان کار بازمانده از تحصیل تحت آموزش قرار می گیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کودکان کار بازمانده از تحصیل تحت آموزش قرار می گیرند


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به طرح آموزش برای همه گفت: براساس این طرح آموزش و پرورش موظف است شرایط جذب کودکان کار و خیابان را به مدارس فراهم آورد.
خسرو ساکی در نخستین جلسه بررسی آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی در البرز که با حضور مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی در کرج برگزار شد، اظهار داشت: موضوع کودکان کار و خیابان چالشی جهانی است و تنها مربوط به کشور ما نیست و همه جوامع از جمله کشور ما را درگیر معضلات خود ساخته است. وی گفت: تمام نهادهای مسئول و متولی باید تلاش کنند تا از شمار کودکان کار بکاهند و اقدامات لازم را برای رفع این بحران انجام دهند. ساکی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز در این زمینه وظایفی دارد و با اشاره به طرح آموزش برای همه افزود: این طرح آموزش و پرورش را موظف ساخته تا شرایط جذب کودکان کار خیابان را به مدارس فراهم آورد،زیرا داشتن حق تحصیل از اساسی‌ترین حقوق کودکان محسوب می‌شود. به گفته این مسئول اجرای طرح مدارس مروج سلامت و طرح قاضی مدرسه از دیگر اقداماتی است که آموزش و پرورش البرز برای آگاه سازی حقوق کودکان عملی ساخته است.
کودکان بی شناسنامه اتباع خارجی و محرومیت از تحصیل
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز همچنین با اشاره به 416 هزار دانش آموز در حال تحصیل در البرز یادآور شد: 17 هزار نفر از این تعداد، دانش آموزان اتباع خارجی هستند. وی افزود: متاسفانه برخی از کودکان اتباع خارجی به دلیل نداشتن شناسنامه و کارت ملی قادر به ادامه تحصیل نیستند لذا باید هماهنگی‌های لازم با ثبت احوال صورت بگیرد تا این کودکان نیز از حق طبیعی خود محروم نشوند. ساکی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ثبت احوال تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در هر دوره تحصیلی 70 نفر اعلام شده است، یادآور شد: این آمار تنها مربوط به دانش آموزان کرجی است و دانش آموزانی را که به همراه خانواده یشان به استان البرز مهاجرت کرده اند را شامل نمی شود. در این نشست مصوب شد دانشگاه علوم پزشکی استان یک بیمارستان را به عنوان مرجع درمانی کودکان کار و خیابان معرفی کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود