14 تیر 1393
شماره خبر: 125256

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی اشتهارد برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی اشتهارد برگزار شد


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشتهارد گفت: دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی اشتهارد در سال 93 با حضور حجت‌الاسلام واثق امام جمعه، اینانلو فرماندار،‌خوب‌پور سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و اعضای این شورا تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام واثق با گرامیداشت و تبریک ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و این معنای قرآنی از ماه مبارک رمضان با معنای عام آن در جامعه که روزه گرفتن عنوان می‌شود متفاوت است. وی با تاکید تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: توجه به قرآن باعث رفع گرفتاری‌ها و مقاوم شدن در برابر بلاها می‌شود.
امام جمعه اشتهارد تصریح کرد: محور کلیه فعالیت‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) در ترویج اسلام و قرآن بود و پیامبر با وجود قرآن توانست جامعه آن روز را اصلاح کند. وی با اشاره به فساد و بی اخلاقی در جامعه عربستان قبل از ظهور اسلام اظهار داشت: ظهور اسلام، نزول قرآن و مذاکرات مختلف پیامبر با مردم و طوایف گوناگون موجب شد تحول عظیمی اتفاق بیافتد. رییس شورای فرهنگ عمومی اشتهارد قرآن را کتاب زندگی عنوان کرد و گفت: باید مردم جامعه با قرآن تربیت شوند. در ادامه فرماندار اشتهارد با مثبت ارزیابی کردن نتایج تشکیل شورای توسعه قرآنی اظهار داشت: قرآن راهگشای انسان از زمان ظهور اسلام تا کنون بوده است. اینانلو تصریح کرد: فرمانداری اشتهارد این آمادگی را دارد تا با ایجاد هماهنگی و دعوت از بخش خصوصی برای انجام فعالیت‌های قرآنی در اشتهارد به طور جدی همکاری کند. وی با بیان این مطلب که شورای فرهنگ عمومی نیاز جامعه اسلامی است گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی موظفند نقشه راه تدوین شده توسط شورای فرهنگ عمومی را به نحو شایسته در جامعه اجرا کنند و با ایجاد هماهنگی و انسجام کامل ساماندهی مطلوبی به فعالیت‌های فرهنگی سطح شهر بدهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود